piątek, 24 czerwca 2016

Questy dzienne

1. Zadanie u Brzuchatego Wiewióra (?? lvl) - Zleca wiewiórka (18,50) w Ithan. 
Na początku warto się zaopatrzyć w te przedmioty jeśli nie chce się nikomu latać: 
-marcepanek lub pączek malinowy (marcepanek do kupienia w cukierni w nithal, malinowego pączka można zdobyć w tłusty czwartek) 
-wino (dom sióstr w Ithan u Esmeraldy) 
-kwaterka araku (karczma pod posępnym czerepem w Eder u karczmarza) 
-piwo pszeniczne (pod rozbrykanym niziołkiem u karczmarki karczma w Ithan) 
Z tymi przedmiotami podchodzimy do wiewiórki i po kolei klikamy opcje dialogowe zaznaczone na biało. Po oddaniu tych przedmiotów dostajemy błogosławieństwo. 
NAGRODA: Błogosławieństwo

2. Roznieś codzienne porcje lekarstw, przygotowanych przez Makatarę(19 lvl) - 
Questa zaczynamy u Uzdrowicielka Makarata (18, 15) - quest jest bardzo prosty - polega na dostarczaniu lekarstw konkretnym osobom w konkretnych miastach. 
Idziemy z lekarstwami kolejno do: 
Tata Tomasza jest w Ithan na kordach (3,7) 
Leon jest w Torneg (78,36) 
Endriu jest w Eder (10,65) 
Inetorjest w Pracowni Inetora K-H (84,7) 
Herfog jest w Werbin (28,67) 
NAGRODA: 5,4k expa 7,5k złota i Mikstura Makatary

3. Ciasto do pizzy dla kucharza Antonia (25 lvl) - Zleca Kucharz Antonio – 
Kartka z przepisem [4,6] - czytamy przepis. 
Dwadzieścia pięć gram świeżych drożdży wymieszaj w miseczce letniej wody. Do otrzymanego roztworu dodaj łyżeczkę cukru i zamieszaj. Miseczkę z zawartością odstaw na pięć minut. W tym czasie przygotuj kopczyk z trzystu gram mąki na stolnicy. Wewnątrz zrób wgłębienie. Gdy roztwór drożdży będzie gotowy, powoli wlewaj go do zagłębienia, jednocześnie przysypując mąką. Całość wymieszaj. Dodaj dwie łyżki oliwy, szczyptę soli i ponownie wymieszaj. Jeśli masa nie jest jednorodna, dodaj odrobinę letniej wody. Zagniataj ciasto przez pięć minut. Odstaw do wyrośnięcia na piętnaście minut. Następnie rozwałkuj ciasto i wyłóż na blachę delikatnie nasmarowaną oliwą. 
Na początku zbieramy wszystkie składniki! 
(respią się aktualnie w okolicy podanych koordów) 
Oliwa [24,26] 
Sól [20,16] 
Drożdże [13,27] 
Mąka [4,24] 
Cukier [17,12] 
Miska z letnią wodą [23,11] - wybieramy drugą opcję (25 gram), potem pierwszą (łyżka cukru) -> czekamy 5 minut. W tym czasie idziemy do stolnicy [6,11] - pierwsza opcja (300 gram mąki). Wracamy po miskę, znów do stolnicy - 3 opcja (2 łyżki oliwy). Do tego dodajemy szczyptę soli i czekamy. Po odliczaniu klikamy na stolnicę. Czekamy 10/15 minut. *klik na stolnicę* 
NAGRODA:25k expa i pizza (mix 40k pełnego leczenia)

4.Jeden z czterech questów dziennych u kucharza Antonia (25 lvl)- Zleca Kucharz Antonio - 
Aby rozpocząć questa trzeba ukończyć Ciasto do pizzy dla kucharza Antoni 
1Zaczynamy go u Kucharza Antoniego. 
Szukamy na tej samej mapie "Kartki z przepisami" 
Na początku zbieramy składniki! 
Papryka- Sprzedawczyni Rózia, Podgrodzie Nithal (33,43) 
Bagietka x2, Jajo kurze, Ser- Esmerila, Ithan-> Dom sióstr 
Duże mięso- Wypada z jeleni np w Zniszczonym Opactwie. 
Sól- Worki w pizzerii (20,16) 
Wszystkie składniki mieszamy na "Stanowisko pracy" (14,5) 
Surowe sakiewki szlachcica wkładamy do pieca (6,6) 
Czekamy5/10minut. Wyciągamy Sakiewki szlachcica. 
2.Przepis: 
Świeżą karkówkę pokrój na plastry. 
Tak pokrojone kawałki włóż do metalowego naczynia. 
Następnie dodaj dwie łyżki świeżego masła, 
świeżą paprykę oraz przyprawę do mięsa. 
Dwie świeże cebule pokrój i dodaj do mięsa. 
Tak przygotowaną karkówkę zalej odrobiną wody, 
a garnek postaw na ogniu. 
Pieczarki i cebulę pokrój na małe kawałki i podsmaż na maśle. 
Po podsmażeniu podlej odrobiną wody. Po zagotowaniu dodaj 
dwie łyżki śmietany i dokładnie wymieszaj. 
Po przygotowaniu wszystkich elementów dania, ułóż na talerzu plastry knedla i karkówki. Całość polej sosem grzybowym i gotowe! 
Masło, cebule i śmietanę kupimy u Syntii 
Paprykę i pieczarki u Sprzedawczyni Rózi 
Cebule możemy kupić także u Sprzedawcy Semrena 
Wszystko mieszamy na stanowisku pracy, i czekamy chwilkę aż wywietrzeje cebula. 
Następnie klikamy na stanowisko pracy. Gdy wszystko wymieszamy i zrobimy sos czekamy ok. 2min i klikamy na palenisko. po odczekaniu 2 minut klikamy na stanowisko pracy i dostajemy: 
3.Przepis na ognisty zestaw 
Do garnka nalej oliwy i postaw na małym ogniu. 
Świeże ziemniaki obierz i pokrój w cienkie słupki. 
Pocięte ziemniaki osusz i umieść w garnku. 
Smaż około pięciu minut, a następnie ściągnij z ognia i wyłóż do wyschnięcia na chuście. 
Świeżą pierś kurczaka pokrój w cienkie paski nie dłuższe niż kciuk. 
Posyp przyprawą do mięsa i odstaw na siedem minut. 
Świeżego ogórka, pomidora, paprykę, kilka liści sałaty pokrój i wymieszaj. 
Dodaj odrobinę przecieru z czosnku i ponownie wymieszaj. 
Na patelni rozgrzej oliwę i smaż mięso pięć minut. 
Gotowe elementy podaj na talerzu. 
Kupujemy 
u Rózi paprykę 
u Syntii ziemniaki ,ogórka,sałatę 
u Esmerila pomidora 
oliwę wyjmujemy ze skrzyneczki i przystępujemy do pracy 
po wykonaniu all czynności nagroda: 
4.Przepis: 
Powierzchnię ciasta pokryj równomierną ilością sosu ziołowego. 
Kostkę świeżego sera pokrój i rozprowadź po cieście. 
Całość posyp bazylią i oregano. 
Świeżą paprykę, cebulę, dwa ząbki czosnku oraz pomidora pokrój, a następnie ułóż na cieście według własnej kompozycji.
Ciasto zwieńcz kilkoma płatkami jadalnej róży. 
Na koniec pizzę umieść w piecu na dziesięć minut. 
Czytamy składniki z kartki na dole mapy. 
Idziemy kupić: 
u Pastucha w Torneg Mira - ser 
u Syntii w Torneg - cebulę, czosnek 
u Esmerilli z domu sióstr w Ithan - pomidora 
u Rózi z podgrodzia Nithal - paprykę 
u Leukocji Kasti w Baszcie Wilczych Kłów (14,21) - suszone płatki róży 
Podchodzimy do stolnicy i przeklikujemy dialogi. (Nie pomylicie się, za każdym razem jest tylko jedna opcja dialogowa). Następnie zanosimy pizzę do pieca i czekamy 10 min. Po odczekaniu wyciągamy naszą pizzę i pokazujemy ją kucharzowi. Gotowe! 

5. Zbierz winogrona dla Roszpunki (27 lvl) - 
początek w Winnicy Meflakasti(33,24) - przynieś pięć kiści winogron (w sumie 15) – odnawiają się w pobliżu co 15-20 minut – NAGRODA:7,6k expa i 2k złota lub 15,1k expa i 8k złota jeśli przyniesiemy 15 kiści winogron

6. Udowodnij swą szlachetność paladynom (30-100 lvl, Nerthus bez ograniczeń) - 
początek u Sir Graunsheima(Przybytek zakonu białej róży(2,5)), który znajduje się w Przybytku Zakonu Białej Róży w Ratuszu K-H. Pragniemy mu udowodnić, iż nasza wiara jest również silna jak siła, dlatego dostajemy zadanie mające na celu pokazanie siły naszej wiary. Zdobądź flakonik magicznej wody od Nimfy ze Skalistej Wyżyny - idziemy do Nimfy i rozmawiamy z nią (mówimy prawdę, że paladyn nas przysłał, w przypadku kłamstwa, zadanie zakończy się bez nagrody) - dostajemy magiczną wodę i wracamy z nią do Graunsheima - następnie mamy zdobyć dwie czerwone świece (po drodze zbierając nagietek, echinaceę oraz rumianek) - kierujemy się do Wioski Pszczelarzy, gdzie niedaleko wejścia stoi Zbigniew i okazuje się, że akurat ma on przy sobie takie świece (płacimy 200 złota) - wracamy do Sir Graunsheima - zanieś magiczną wodę oraz zebrane rośliny do alchemika Kaliposa (jest w Karka-han w prawej części miasta), aby wykonał specjalny olejek (czekamy około 5 minut) - wracamy do Sir Graunsheima (powie jak i do kogo się pomodlić) - udaj się do Torneg i odpraw modły w tamtejszej kaplicy (prawy górny róg miasta) – księga leży na ołtarzu – modlimy się swoimi słowami do.. (to już wiemy do kogo) – wracamy do zleceniodawcy i przechodzimy test składający się z trzech pytań (quest jest codzienny więc nie ma sensu ich podawać, a i trudne nie są) - nagrody są trzy w zależności od poziomu gracza: NAGRODA: 
do 50lvl – 40PH, 51-70lvl – 60PH i powyżej 70lvl – 80PH
 – oraz dodatkowo otrzymamy Eliksir wytrzymałości paladynów(można go wymienić na błogosławieństwo u Sir Graunsheima)

7. Pomóż przy zaopatrzeniu grupy zwiadowczej z Werbin (100-150 lvl) - 
należy przygotować dwa czerwone jabłka do kupienia np. w Domu sióstr w Ithan – początek u lewego gwardzisty bramy Werbin - porozmawiaj z dowódcą Bejkadusem( Werbin -> Mury - kwatera główna (10,5) ) (troszkę na dół i w prawo) - zanieś kwit Huslinowi (jest w Ithan) i odbierz od niego zamówione łuki (po rozmowie z nim wchodzimy do domku Huslina i ze ściany odbieramy łuki – pojedynczo) - zanieś łuki do dowódcy Bejkadusa - udaj się do Gindera(Werbin (42,27) -> Dom Gindera (9,7) ) po kołczany ze strzałami (jest w domku nad dowódcą) - zanieś kołczany ze strzałami do Bejkadusa - porozmawiaj ze strażnikiem koło studni w Werbin, pomóż mu napełnić manierki wodą (dostaniemy 30 sztuk) – oddajemy je i wracamy do dowódcy - wybierz się do Flata po zapasy żywności dla gwardzistów (Flat jest w karczmie w.. w Werbin) – i wracamy do zleceniodawcy – osiodłaj koniki (parkują koło karczmy, gdzie przed chwilą byliśmy): Brykacza (głaszczemy), Gaśkę (również głaszczemy) oraz Złośnika (głaszczemy, dajemy jabłko a drugim machamy przed oczyma) – wracamy. 
NAGRODA: 100 PH

8. Pomóż Henkowi w przygotowaniach (105 lvl)- 
Zaczynamy u Henka Hornigolda . 
Udajemy się do Tawerny pod Szemrzącą Beczułką (91,23) do Klabana Grantis, prosi nas o naostrzenie szabli. W tym celu udajemy się do Portu Tuzmer do Kowala Kendala. Czekamy ok.3 min, tracimy 1k i wracamy. Teraz do Aslana Szpona, który prosi butelke wina. Biegniemy do Winnicy Meflakasti i kupujemy u Wazir hen Mefla(Winnica Meflakasti (15,40) ) za 10k. Oddajemy wino i idziemy do Miralasa(Latarniane Wybrzeże ->Tawerna pod Szemrzącą Beczułką (16,26) ), okazuje się jednak że nie zna się on na żegludze więc idziemy do Henka podpytać się. W celu przeszkolenia Miralasa udajemy się do Marynarza Typolisa Marynarz Typolis(Port Tuzmer (46,26) ) i wracamy do naszego ucznia. Ostatnim członkiem załogi jest Hak Odeward( Latarniane Wybrzeże -> Tawerna pod Szemrzącą Beczułką (14,20) ), idziemy do niego po czym wracamy do Henka. Ten prosi nas o zdobycie broni wiec udajemy się do Przemytnika Polifiksa. Ze skrzynką wracamy do zleceniodawcy. Ostatnim zadaniem jest przyniesienie beczki rumu od Barmana Wichrana Barman Wichran( Latarniane Wybrzeże -> Tawerna pod Szemrzącą Beczułką (14,7) ). Wracamy do Henka po nagrodę.

9. Rachunek dla głupca (110 lvl) – 
Zleca Garus Tyrrak(Ithan(25,32) ) – Idź do Drymazjusza do karczmy "Pod Zielonym Jednorożcem" – Mokradła; Nie próbujemy zastraszać! – "Dwa denary? Oczywiście, że jestem z tobą!" - Jeśli jesteś gotowy porozmawiasz z Grimuariusem – Idź do ratusza w Karka-Han, by poszukać informacji o V'arze – Van Saur [Ratusz K-h – lewe skrzydło czyli w Przybytku Zakonu Białej Róży]; (Jeśli nie będziemy mieć przy sobie nawet 100k złota to nic nie tracimy i możemy kontynuować questa!) – Poszukaj Hilarii lub jakichś śladów V`ara na Radosnej Polanie – Kocham K. (61,37) – Zobacz, czy przy brzegu jest coś podejrzanego oraz zbadaj jezioro – Casiopeia (84,40) => Głęboka woda (80,34); [ Mocno szarpię, choć zaczynam tracić przytomność. ] - ta opcja "zabija" (przenosi nas do miasta - co jest nam na rękę, jeśli ktoś woli poczekać 10min niż iść do K-h na nogach) – Postępuj według wskazówek, które znalazłeś – Menerik [Karka-han (65,10)]; (nie denerwować!) => Van Saur – Zdobądź klucze do domu Menarika – Strażnik lochów [Karka-han (57,25)]; „Kluseczki, kluseczki, ja wszystkie was kluseczki całoooooooować chcę!” – Aldar [Lochy miejskie p1 (6,6)]; (Nie zabijamy go!) – Zbadaj dom Menarika – Dom Menerika [Karka-han (64,8)] => Potwór (9,6) – Poszukaj śladów V'ara – Zegar (8,11) => Piecyk (6,4) – Znajdź aktywator, który pomoże uruchomić maszynę – Strażnik skarbca [Ratusz K-h (20,27)]; (Wymieniamy 5k złota na sztabkę i spuszczamy mu na nogę) => Skrzynka [Ratusz K-h (20,6) => Piecyk [Dom Menerika (6,4)] => Półki [Dom Menerika (7,4)] – Udaj się na poszukiwania – Jama (60,59) – Porozmawiaj z ludźmi w środku domu – Eliska [Zakażony dom (6,13)] => Guvern (9,12) – Porozmawiaj z Drimuariusem – Drimuarius (25,12) – Wejdź do drzewa życia i porozmawiaj z jego mieszkańcem – Terraco (5,4) – Zanieś Elisce śniadanie – Guvern – Wracaj do Terraco – Drimuarius => Terraco – Idź do Drimuariusa – Rozejrzyj się, co się dzieje – Garus - Podfruń do Van Saura – Podfruń do Hilangera – Podfruń do Van Saura. 
NAGRODA: 308k expa, 10 PH i Hiroński denar 

10. Pomóż Pirezowi w urozmaiceniu jego ekwipunku (162-180 lvl) - 
Początek u Zbrojmistrza Pireza. Człowieczek ten ma swój domek na lewo od ratusza. Zadanie polega na znoszeniu potrzebnych części uzbrojenia i narzędzi do naprawy tych rzeczy: 
- Błękitna ochrona byka oraz Ornamentowa zbroja pokoju. Są to zwykłe pancerze. Lecą z rogogłowych na wyspie Ignotia. Szukając tych pancerzy radziłbym się skupić raczej na krowach klasy wojownik. 
- Szerokie ostrze sprawiedliwości oraz Strużynkowy tasak. Zwykłe miecze na paladyna i wojownika. Zwykłe, lecą na Ignotii z rogogłowych wojowników. 
- Substancja do oczyszczania zbroi (chyba tak to leciało. w każdym bądź razie flakonik z niebieskim płynem). Dostaniemy to od kowala Griszy z podgrodzia Nithal. Płacimy 500 tysięcy złota - czekamy 30min. 
- Młot. Ten dostaniemy u kowala Kendala w porcie Tuzmer. Przedmiot dostaniemy w okienku handlu a nie tak, jak zazwyczaj - w dialogu. Tutaj drobna uwaga - wybieramy młot grawerowany. 
- Sztabka żelaza. Udajemy się do Ograbar-Dun. Pierwsza myśl to kowal. Mamy ich w O-D dwóch i żaden z nich jej nie posiada. Żelazo dostaniemy od krasnoluda Ukli'ego. Znajdziemy Go na górze mapki po lewej stronie. 
Dodatkowo otrzymamy Mieszek Pireza. 
NAGRODA: 1m expa, 950k złota, 50 PH i mieszek złota (losowa ilość)

11. Pomóż Tii Rumore zbadać gatunki grzybów rosnących w lasach Gvar Hamryd (168-191 lvl) - 
Thuzal> Gildia Wynalazców> Aula uniwersytecka> Laboratorium Tii Rumore - wyruszamy po 3 grzybki: Tulejkowiec pachnący, tumiwąs kędzierzawy oraz żądlak parzysty - czekamy 15 minut na koniec badań nad grzybami - udaj się ponownie do lasu driad po żywy korzeń - wyrywamy chwasta (Gvar Hamryd, prawa dolna ćwiartka mapki) - zanieś Tii Rumore korzeń drzewa, który udało ci się wyrwać - oczyść las z niebezpiecznych driad, których obawia się Tia Rumore - zabij: Driada Pteleja (0/20), Driada Ajgeria (0/20), Driada Balenoja (0/20), Duch lasu (0/15), Żywy korzeń (0/30) - przekaż Tii, że może wybrać się do lasu, gdyż rozprawiłeś się z driadami. 
NAGRODA :1,1 mln expa i Grzybi wywar Tii Rumore

12. Doktorowi Limfecjuszowi brakuje mikstur leczniczych (194-215 lvl) - 
Udajemy się Limfecjusza (Nithal), a on kieruje Nas do Nitrusa, a nastepnie: Przynieś alchemikowi 5 fiolek rozcieńczonej krwi torturowanych. Gdy je przyniesiemy to: Dostarcz alchemikowi wiesiołka, bulwę trądnika pręcikowego oraz fungibar ulotny. Gdy je mu oddajemy to okazuje się, że zgłodniał i musimy mu przynieść zupę szczawiową, można ją dostać w Port tuzmer -> sierociniec -> kuchnia, czekamy aż zje i daje Nam kolejne zadanie. Musimy przynieść mu szklane naczynia od Hektora, znajduje się on w gildii kupców. Otrzymujemy od niego lecznicze wywary, które zanosimy do Limfecjusza. 
NAGRODA: 1,6m expa, 400k złota oraz Wywar Nitrusa

14. Przeszłość - stąd bierze się nasza siła (200 lvl) - 
każda profesja zaczyna w swojej wiosce startowej: 
Łowca: Strażnik Khael, Wioska Łowców 
Mag: Duriam Eskenwald, Szamańskia Osada 
Paladyn: Kamello, Święty Zagajnik 
Tancerz Ostrzy: Zły Rik, Cygańska Wioska 
Tropiciel: Mato, Myśliwska Wioska 
Wojownik: Strażnik Rangar, Obóz Wojaków 
Po rozmowie udajemy się do Tuzmer. 
U kelnerki Zuzanny pracującej w kawiarni w Zajeździe pod Różą Wiatrów (83,37) zamawiamy na wynos: herbatę jaśminową, herbatę z rumem, filiżankę małej czarnej bez cukru i gorącą czekoladę. 
Jak kupimy wszystko wracamy do swojej wioski startowej. (Można kupić napoje wcześniej, a zaczynając questa wybierać opcję, że idziemy porozmawiać z mieszkańcami wioski. Wtedy po rozpoczęciu nie trzeba lecieć rozmawiać z kelnerką tylko od razu roznosić napoje.) 
Rozmawiamy kolejno : 
Łowca: ze Strażnikiem Khaelem, Uzdrowicielką Ireth , Handlarzem Erestorem i Saithisem znajdującym się w swoim namiocie 
Mag: z Duriamem, Arheniusem Luporamusem, Sklepikarką Fanią i Szeptusem Livgardem znajdującym się w Chacie Multinii i Szeptusa 
Paladyn: z Kamello, Roebi, Handlarzem Gornem i Gomilem 
Tancerz Ostrzy: z Rikiem, Ajszą, Handlarzem Gunari i Yanko znajdującym się w wozie Ajszy 
Tropiciel: z Mato, Starym Gregorem , kupcem Emtim i Wiskiem znajdującym się w domu 
Wojownik: z Rangarem, uzdrowicielem Vlastem, handlarzem Merlungiem i Vestarem znajdującym się w Namiocie Wojskowym 

Po czym wracamy do zleceniodawcy questa, od którego dostajemy paczkę z naszym starym ekwipunkiem. 
Teraz wyruszamy do Akademii wojskowej w Nithal porozmawiać z kolejnym człowiekiem, któremu zawdzięczamy nasze umiejętności (To ten od questa na 50 lvl): 
Łowca: Łucznik Tellhar, Zachodnia Rubież 
Mag: Mag Halemir, Zachodnia Rubież 
Paladyn: Hektus Wyrwidąb 
Tancerz Ostrzy: Hektus Wyrwidąb 
Tropiciel: Łucznik Tellhar, Zachodnia Rubież 
Wojownik: Hektus Wyrwidąb 
W rozmowie z nim uświadamiamy sobie, że powinniśmy złożyć ofiarę bogom aby podziękować im za nasze powodzenie. Idziemy zatem do Świątyni Czterech Bóstw i rozmawiamy z Kapłanką Virgo. 
Tu mamy dwie możliwości zakończenia questa: 
1. Mówimy, że odwiedziliśmy już wszystkich, składamy ofiarę ? nagroda 125 PH 
2. Mówimy, że musimy jeszcze kogoś odwiedzić, jest to nasz mistrz, który zlecał Hero Quest na 60 lvl: 
Łowca: Irminią, Zachodnie Rozdroża 
Mag: Estoteles, Siedziba Maga 
Paladyn: Van Saur, Przybytek Zakonu Białej Róży 
Tancerz Ostrzy: Grafinia Nimue, Nithal 
Tropiciel: Tropiciel Yrfan, Błędny Szlak 
Wojownik: Glenkus, Zburzona Twierdza 
Z otrzymanym przedmiotem wracamy do kapłanki. Dopiero teraz składamy ofiarę, to co mamy najcenniejszego - nasz stary ekwipunek i dyplom otrzymany od mistrza. 
NAGRODA: 200 PH

14. Pomóż alchemikowi Toksyniuszowi przygotować antidotum na jad okolicznych pająków(210-245 lvl) - 
Porozmawiaj z alchemikiem Toksyniuszem. 
Rozmawiamy i dowiadujemy się o warunkach naszego zadania. 
Zbierz dla Toksyniusza 1 purchawkę jadowitą, 2 piołuny, 2 barwinki. 
Piołun: 
-Płaskowyż Arpan (86,11) 
-Płaskowyż Arpan (35,19) 
Barwinek: 
-Płaskowyż Arpan (46.24) 
-Płaskowyż Arpan (12.11) 
Purchawka jadowita: 
-Zachodnie Rozdroża (20,9) 
Wyrusz na polowanie! Skoncentruj się na zdobyciu wielu tych samych elementów pajęczych ciał. Gdy zdobędziesz odpowiednią ilość, wróć do Toksyniusza. 
Musimy zdobyć 10 sztuk pajęczych elementów. Np. 10 oczu, 10 jaj. 
Porozmawiaj z Toksyniuszem. Czas na przygotowanie antidotum. 
Idziemy za Toksyniuszem do jego laboratorium. 
Pobierz z gruczołu jadowego pająka toksynę, która będzie podstawą do stworzenia antidotum. 
"Zakładam rękawice ochronne po czym zakładam świeżą igłę na strzykawkę." 

"Powoli wbijam igłę w jajo pająka. Wciągam do wnętrza strzykawki zawartość jaja. Na pewno są tam trujące substancje." 
Wstrzyknij zawartość strzykawki do pierwszej fiolki. 
Wstrzykujemy powoli! 
Zajmij się drugą fiolką. Postępuj według instrukcji Toksyniusza. 
Odlewamy trochę Roztworu z ziół i Toksyn
Podchodzimy do 2. fiolki i: 
"Wlewam odmierzoną ilość zielonej trucizny." 
"Mieszam ją i dolewam roztworu z ziół."
 
Czas na kolejny etap procesu wytwarzania antidotum. Podejdź do trzeciej fiolki.[/b] 
"Podgrzewam naczynie z substancją w środku." 
"Zestawiam fiolkę z ognia i powoli studzę." 
"Odcedzam durszlakiem kryształki od pozostałej cieczy." 
"Rozcieram je w drobny proszek."
 
Zajmij się ostatnią zlewką. Jesteś już blisko pomyślnego zakończenia tego procesu. 
"Rozpuszczam proszek w roztworze z barwinka." 
Porozmawiaj z alchemikiem. Poinformuj go, że wytworzyłeś antidotum. 
Zagadujemy do Toksyniusza. 
Biegnij do Cedrika. W mieście dzieje się coś niedobrego. 
Do Cedrika, marsz! 
Poszukaj jakiegoś wieśniaka we wschodniej części Torneg. Ponoć ktoś taki widział porwanie. 
Jes to - Rolnik Leon[78,35] 
Sprawdź dom Sary, gdzieś tam może się ukrywać olbrzymi pająk. 
Idziemy do piwnicy domu Sary, zabijamy pająka i rozrywamy kokony. 
Odszukaj porwaną dziewczynkę. Pozbądź się wszystkich napotkanych pająków. 
Wybijamy pająki i brniemy do Mariki. 
Przekaż Cedrikowi, że dziewczynka została ocalona. 
Do Cedrika przekazać mu radosną nowinę. 
Porozmawiaj z Toksyniuszem. 
Idziemy do Toksyniusza i otrzymujemy od niego 11 fiolek antidotum. 
Roznieś porcje antidotum mieszkańcom Torneg. 
Kolejno: 
1. Pastuch Mir 
2. Galis 
3. Szagarat 
4. Den 
5. Lidia 
6. Alan 
7. Edar 
8. Umbar 
9. Rolnik Leon 
10. Alrik 
11. Wysoka kapłanka Gryfia 
Przekaż Toksyniuszowi, że porcje antidotum zostały rozniesione. 
Ten wysyła nas do burmistrza. 
Przekaż Cedrikowi, że wywiązałeś się z powierzonego ci zadania. 
Wybieramy nagrodę: 
250ph i denar 
lub 
1.8m expa i 3m złota

15. Słowo Akh-Mater (230 lvl) - 
Lista zakupów: 
Kandyzowane wisienki w cukrze [Tuzmer -> Dom Bernarda (28,11)] 
Zielone pietruszki - sprzedaje je Saniola [Mythar -> Dom Walasara (9,4)]
 
Porozmawiaj z Fedrille. 
Czekamy 5 minut. 
Zdobądź gęsie pióro i wróć do kapłanki. 
Idziemy do gąsiora na p.1 stodoły (Podgrodzie Nithal 85,26). Jeżeli za pierwszym razem się nie uda, czekamy 5minut, aż gąsiorek usiądzie. 
Idź do Jalena dowiedzieć się więcej w sprawie jagniątka. 
Idziemy do Jalena, do Werbin, otrzymujemy wiadereczko i instrukcję. Brniemy do Mythar, do Czarnej owcy (67,55). Przekupujemy ją wisienkami w cukrze i przedzieramy się za jej plecami do krzaków. Wkładamy pietruchę do wiadra, nęcimy jagniątko i myk - chwytamy je. 
Weź jagniątko do rzeźnika i poproś o wygarbowanie jego skóry. 
Pędzimy do Karka-han, do domu rzeźnika (17,23) i prosimy o wygarbowanie skóry. 
Znajdź Gared na przedmieściach. 
Gared - Przedmieścia Karka-han (90,9). 
Porozmawiaj z Gared i znajdź Shailin. Po znalezieniu wracaj do Gared. 
Zanieś żebro Shailin Sullemu. 
Zanosimy i dostajemy skórę po ponownej rozmowie. 
Wróć do Fedrille. 
Odbieramy skórę i wracamy do Fedrille. Czekamy 5 minut, aż spisze proroctwa Akh-Mater. 
Następnie bawimy się w świadków Jehowych i idziemy nawracać w Karka-han. Żeby nie latać w tę i we w tę po całym mieście, proponuję iść pewnym szlakiem osób*: 
1. Mag Magus 
2. Kleofas (Dom Kleofasa) 
3. Lifiana (Dom Kleofasa) 
4. Aurelia 
5. Dionizy (Dom Aurelii i Dionizego) 
6. Apoks 
7. Kalicja (Dom Kalicji i Apoksa) 
8. Zeina (Dom Zeiny) 
9. Lenka 
10. Nufrex (Dom Nufrexa) 
11. Mistrz Johan 
12. Stary Remiusz (Dom Remiusza) 
13. Halfinia 
14. Malia 
15. Newald (Kamienica Newalda)
 
Po zebraniu 10 osób, wracamy do Fedrille. 
NAGRODA: 2.3m doświadczenia, 1 hiroński denar

16. Zupa z flemon (225-248 lvl) - 
Rozpoczynamy zadanie u Rybaka Jeremiego [Mglisty Las (62,5)]. Musimy przynieść 7 ryb - Marony, Flemony lub Rekiny słodkowodne- ,jedną źródlaną wodę maddoków i jeden język. Po słoiki uderzamy do Ithan, do Kurcharki z baraków [(41,16)]. Czekamy 10 minut i zanosimy do Jeremiego. Kolejno musimy zdobyć składniki.Należy słuchać, czego akurat chce Jeremi! 
Marchewkę, seler, pietruszkę zdobywamy u Rolnika Leona [Torneg (78,36)]. Otrzymujemy od niego oręż i "ostrożnie wyrywam" po 3 sztuki potrzebnym nam warzyw. Płacimy mu zależność i pędzimy do jego żony. 
U Syntii [(46,39)] dostaniemy przez dialog cebulę, jajo kurze i śmietanę. 
U Sprzedawczyni Rózi [(33,44) – Podgrodzie Nithal] dostaniemy ,także przez dialog ,czosnek i paprykę. 
Po oliwę i ryż idziemy do Barmana Hermana [(16,6) - > Tawerna pod Bosmańskim Biczem -> Port Tuzmer]. Czekamy 15 minutek. 
Wracamy do Jeremiego. Nadchodzi punkt kulminacyjny, gotujemy zupę. Przedtem wypadałoby zajrzeć do księgi, obok kociołka, przejrzeć przepis. Dla tych zapominalskich, kolejne opcje w dialogach: 
Zupa z maron: 
1.Wlewam wodę i zaczynam gotować do momentu, aż zacznie wrzeć. 
2.Wrzucam do kociołka posiekane warzywa. 
3.Uzupełniam wywar rybą i gotuję 10 minut. 
4.Po 10 minutach wyjmuję rybę, oddzielam mięso od ości. 
5.Mieszam żółtko ze śmietaną i dolewam do wywaru. 
6.Wsypuję sól, pieprz i sok z cytryny. 
7.Wrzucam do zupy oddzielone od ości rybie mięso. 
Zupa z rekinów: 
1.Zaczynam gotowanie. Wlewam do kociołka wodę maddoków. 
2.Wlewam trochę oliwy, po czym odstawiam ją na bok, zaczynam rozglądać się za ryżem. 
3.Wsypuję warzywa. 
4.Dodaję rekina i mieszam. 
Zupa z flemon: 
1.Wlewam wodę do kociołka. 
2.Czekamy aż woda się zagotuje. 
3.Dolewam trochę oliwy, niedługo po tym wrzucam czosnek i cebulę. 
4.Do kociołka wrzucamy pozostałe warzywa i czekamy aż zmiękną. 
5.Dodajemy flemone i czekamy chwilę, by jej mięso gotowane we wrzątku zmiękło. Gdy tak się stanie, wyjmujemy je. 
6.Dzielimy wyjęte rybie mięsko na kawałki 
7.Gotujemy zupę doprawiając przyprawami dla smaku.
 
Oddajemy Jeremiemu zupkę i czekamy, aż jej skosztuje. Po okresie 15-20 minut stwierdza, że danie jest dobre, ale już nigdy go nie ugotuje. Każe nam uregulować populację maddoków i zleca nam ubicie po 30 maddoków każdego rodzaju i 50 kajmanów czarnych. 
Wracamy do zleceniodawcy i mamy do wyboru: 
-Doświadczenie (2m) i złoto 
-Denar i PH

17. Poznaj tajemnicę tworzenia talizmanu słońca (249 lvl) - Questa zaczynamy u Wysokiego Kapłana, który znajduje się Altepetl Mahoptekan (13,82). 
Zdobądź zupę dyniową. Porozmawiaj z kucharzem Smaluszkiem. 
Nithal - Cytadela - Cytadela kuchnia - Kucharz Smaluszek (7,10). 
Przynieś Smaluszkowi 3 dynie, by ten mógł ugotować zupę dyniową. 
Torneg - Syntia (46,39). 
Zanieś kupione od Synti dynie kucharzowi Smaluszkowi. 
Więc lecimy dostarczyć dynie. 
Zaczekaj, aż Smaluszek przygotuje zupę dyniową. 
Czekamy aż kucharz przygotuje nam zupę dyniową. 
Zanieś zupę dyniową Wysokiemu Kapłanowi. 
Teleportujemy się bądź lecimy z buta do Kapłana. 
Odnajdź kucharkę z sierocińca, o którym opowiadał ci Wysoki Kapłan. Poproś ją o przygotowanie smacznej ryby. 
Port tuzmer - sierociniec - kuchnia - Kucharka Jadzia (4,7). 
Kupujemy u jakiegoś rybaka kilka świeżych ryb i zanieś je kucharce Jadzi. 
Port Tuzmer - Rybak Yarte (54,48). 
Złów wraz z rybakiem Yarte kilka świeżych ryb. 
Tutaj Yarte każe nam łowić ryby. Siatki leżą na statku bierzemy je i łowimy ryby (coś jak w quescie z maddokami). 
Zanieś swieże ryby kucharce Jadzi. 
Złowione ryby zanosimy kucharce Jadzi (4,7) i czekamy aż przyrządzi nam zupę. 
Zaczekaj, aż Jadzia przyrządzi ryby według swojego tajnego przepisu. 
Czekamy aż Jadzia przyrządzi nam zupę z ryb, które udało nam się złowić. 
Zanieś przyrządzoną rybę Wysokiemu Kapłanowi. 
Zdobądź dla Wysokiego Kapłana sos grzybowy. 
Kucharka Krysia (10,5) - Nithal -> Rezydencja Trafalgar (68,58) 
Zdobądź dla kucharki Krysi dwie amanitie bagienne (respią się w Bagnista Dolina Dusz) 
Odbierz od kucharki i dostarcz Wysokiemu Kapłanowi sos grzybowy. 
Czekamy aż kucharka przygotuje nam zupę. 
Gdy kucharka przygotuje zupę zanosimy ją Kapłanowi. 
Odszukaj piekarza z Łanów Zbóż i zamów u niego świeże pieczywo dla kapłana. 
Piekarz Myślibenek (24,20). 
Nie przestraszcie się jak piekarz zniknie. Po paru minutach wraca z naszym świeżutkim pieczywem. 
Zaczekaj, aż pieczywo będzie gotowe. 
Piekarz się pojawia i nasze pieczywo jest gotowe. 
Zanieś kosz z pieczywem kapłanowi. 
Spełnij życzenie Wysokiego Kapłana i zdobądź na wieczorną ucztę szarlotkę, która posłuży gościom za deser. 
Cukiernik Bernard (9,9) ? Tuzmer -> Dom Bernarda (28,11) 
Przynieś Bernardowi 7 czerwonych jabłek. Kupujemy je u Syntii w Torneg. 
Zanieś ciasto Wysokiemu Kapłanowi. 
Zdobądź złoto minotaurów oraz sygnowaną sztabkę złota, a następnie poproś Krynię Lufis o przetopienie kruszcu w kształt talizmanu. 
Krynia Lufis (10,10) ? Nithal -> Kamienica Kryni Lufis (28,58). 
Złoto minotaurów oczywiście znajdziemy na minosach, a sygnowaną sztabkę złota w Ratuszu K-H. 
-Labirynt Wyklętych p.2 sala 1 (11,7), (3,19), (3,11). 
-Labirynt Wyklętych p.2 sala 2 (3,17), (3,31), (31,35), (27,18), (13,7), (23,7). 
Zaczekaj, aż Krynia przygotuje talizman. 
Nie pozostaje nam nic innego jak czekać. 
Zanieś talizman do Wysokiego Kapłana. 
Udaj się do Thuzal i zanurz talizman w magicznej fontannie. 
Magiczna fontanna to oczywiści teleport 
Zanieś talizman Wysokiemu Kapłanowi. 
Po powrocie do Kapłana mamy do wyboru: 
exp + złoto 
exp + denar

18. Rozwiąż problem malejącej populacji Maphoteków. (249lvl) 
Zaczynamy u Aptalke (8,7) w Chantli. 
Zaczekaj aż Aptlake porozmawia z kapłanami na temat twojego pomysłu. 
Czekamy 5 minutek. 
Udaj się do Łanów Zbóż i zdobądź tam trochę słomy na kukłę. 
Do Chłopa Warmka (12,42) 
*Udaj się do magazynu i weź z niego kosę. 
No jak mus, to mus... Magazyn p.1 (6,8). 

Skoś trochę zboża na słomę, z której chcesz zrobić kukłę. 
Zboże (4,41) i kosimy słomę. 
Rozejrzyj się za jakimś sznurkiem. Popytaj o niego miejscowych. 
Wieśniaczka Parwi (41,30) owy sznurek posiada. Ano mo, ino koszyczek z konpkomi musimy roznieść. 
Zanieś kanapki chłopom pracującym na polu. 
Lecimy: Chłop Brambol (14,39) -> Chłop Fantar (22,45) -> Chłop Harnan (8,49) -> Chłop Warmek (12,41). 
Przekaż Parwii, że rozniosłeś chłopom wszystkie kanapki. 
No i wracamy do Parwii. 
Rozejrzyj się za kobietą, która zwiąże dla ciebie kukłę. 
Zwiąże nam kukiełkę Matzenia (57,14). 
Znajdź człowieka, który pokryje kukłę skórą. 
Herfog (29,68) z Werbin z chęcią to zrobi, za "drobną" opłatą 10k. Wciąż czekamy, choć tym razem 3 minutki. 
Udaj się do Tafii z Werbin i poproś ją o obszycie kukły skórami od Herfoga. 
Tafia jest jak codzień w swoim domku nad Aukcjonerem. 
Odbierz od krawca Broka zamówiony przez Tafię materiał. 
Znowu on jest w swojej kamienicy w Nithal (37,58). Dostajemy szpulki. 
Zanieś Tafii odebrane od Broka materiały. 
No to z buta idziemy. Albo się teleportujemy, jak kto woli. Oddajemy i płacimy 25k złota, natychmiast otrzymujemy kukiełkę. 
Pokaż kukłę Aptlake 
No niby jest dobra, ale potrzebna jest szczypta magii. 
Poszukaj maga, który zaczaruje kukłę sprawiając, że będzie się zachowywać jak żywa. Zacznij od magów z Thuzal. 
Radagais (63,19) zostanie przygnieciony siłą naszych argumentów i zabiera kukiełkę do swojego gabinetu. Znowu...5 minut czekania. 
Zanieś kukłę Aptlake. 
Zanosimy naszą kukiełkę Aptalke i... 
Zaczekaj, aż Aptlake wróci od kapłanów z odpowiedzią. 
... Tak! Zgadliście! Czekamy! Na szczęście już tylko 3 minuty. W sekrecie wam powiem, że ofiara się przyjmie. I dziś i podczas następnych dni. 
Jako nagrodę możemy wybrać: 
Chciałbym otrzymać doświadczenie i denara. 
Chciałbym otrzymać doświadczenie i punkty honoru. (250PH) 
Chciałbym otrzymać denara i punkty honoru. (250PH)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz