Andarum Ilami
1.Podkop do skarbca (71 lvl) –
zleca Dobnar (straszymy zawołaniem strażników a potem koniecznie wysłuchujemy historii – za wybranie właściwej odpowiedzi <podam tylko że coś związanego z rodziną Dobnara> dostaniemy 100 PH) – zabij 5 Strażników Andarum, by Dobnar mógł dokończyć podkop do skarbca – teraz udaj się do kopalni Latimeria w Werbin i porozmawiaj z tamtejszymi górnikami (Joseph’em) – ten nas poprosi o wino (do kupienia np. w karczmie w Werbin – u mnie pobrał dwie flaszeczki, ale nic nie szkodzi mieć trzy) – z beczką prochu wracamy do Dobnara i mamy teraz do zabicia 10 Strażników (taka kara za zwłokę) – po zabiciu i oddaniu spinki dostaniemy 323,7k expa i 120k złota
zleca Dobnar (straszymy zawołaniem strażników a potem koniecznie wysłuchujemy historii – za wybranie właściwej odpowiedzi <podam tylko że coś związanego z rodziną Dobnara> dostaniemy 100 PH) – zabij 5 Strażników Andarum, by Dobnar mógł dokończyć podkop do skarbca – teraz udaj się do kopalni Latimeria w Werbin i porozmawiaj z tamtejszymi górnikami (Joseph’em) – ten nas poprosi o wino (do kupienia np. w karczmie w Werbin – u mnie pobrał dwie flaszeczki, ale nic nie szkodzi mieć trzy) – z beczką prochu wracamy do Dobnara i mamy teraz do zabicia 10 Strażników (taka kara za zwłokę) – po zabiciu i oddaniu spinki dostaniemy 323,7k expa i 120k złota
Góry Zrębowe
1.Ekwipunek dla Randersa (8 lvl) –
znajduje się on w namiocie - przynieś pustelnikowi krótki miecz i kolczugę (można kupić u Unila w Ithan)–237 expa i opal (neutralny
znajduje się on w namiocie - przynieś pustelnikowi krótki miecz i kolczugę (można kupić u Unila w Ithan)–237 expa i opal (neutralny
Kwieciste Przejście
1.Tajemnicza sprawa z Jarenem (70 lvl) –
udaj się do Jarena w Ithan i porozmawiaj z nim w sprawie Tunii Frupotius – jest w Barakach p.1 – płacimy do wyboru: 1 milion złota lub 3 SŁ i 100k złota – wracamy do Tunii – dostaniemy 103,8k expa i talizman trzeźwienia Tuni (przyspiesza wracanie do siebie o 45%) oraz możliwość zakupów u Tunii
udaj się do Jarena w Ithan i porozmawiaj z nim w sprawie Tunii Frupotius – jest w Barakach p.1 – płacimy do wyboru: 1 milion złota lub 3 SŁ i 100k złota – wracamy do Tunii – dostaniemy 103,8k expa i talizman trzeźwienia Tuni (przyspiesza wracanie do siebie o 45%) oraz możliwość zakupów u Tunii
2.Problem Tunii z rozbójnikami (80lvl) –
bandyci wokół domku Tunii ciągle jej przeszkadzają. Rozpraw się z nimi.Zabij: Cwany bandyta (0/9), Sprytny bandzior (0/9), Łowca naiwniaków (0/9), Celne oko (0/2), Rudy twardziel (0/2) – 298,1k expa oraz Pomarańczowa mikstura Tunii(leczy 25x3,5k hp)
bandyci wokół domku Tunii ciągle jej przeszkadzają. Rozpraw się z nimi.Zabij: Cwany bandyta (0/9), Sprytny bandzior (0/9), Łowca naiwniaków (0/9), Celne oko (0/2), Rudy twardziel (0/2) – 298,1k expa oraz Pomarańczowa mikstura Tunii(leczy 25x3,5k hp)
3.Pomóż Tunii w zdobyciu goblińskich przedmiotów (135 lvl) -
Tunia potrzebuje dwa zestawy "śrubek, zębatek i tulejek.." oraz jeden gobliński klucz. Zdobądź dwa zestawy narzędzi oraz gobliński klucz dla Tunii - zabij: Tekmo Zinsus (0/10), Ziblet Goons (0/10), Rotgot Megakus (0/5) (potrzebne itemy powinny wypaść z potworków - co może oznaczać, że po zabiciu podanych ilości trzeba nam będzie ubijać je do "wypaścia"^^) - albo kończymy już.. 256,8k expa oraz Rękawiczki Tunii Frupotius (wersja dla tancerza ostrzy, łowcy i wojownika - pancerz: 179, cios krytyczny +1%, wszystkie cechy +42, SA +42% - na 135 lvl)
albo pomagamy Jej dalej: Przynieś 5 x Gobliński proch - Zabij: Tekmo Zinsus (0/10), Ziblet Goons (0/10), Rotgot Megakus (0/5) - 1,8 mln expa, 50k złota, 100 PH oraz Kapelusz Tunii Frupotius (na 135 lvl dla maga, tropiciela i paladyna - pancerz:118, odporność: na truciznę +4% i na ogień +6%, absorbuje do 236 obrażeń fizycznych i magicznych, mana +68, sa +42%) lub dla tancerza ostrzy, łowcy i wojownika Rękawiczki Tunii Frupotius (takie same jak te powyżej, gdy skończymy questa szybciej)
Tunia potrzebuje dwa zestawy "śrubek, zębatek i tulejek.." oraz jeden gobliński klucz. Zdobądź dwa zestawy narzędzi oraz gobliński klucz dla Tunii - zabij: Tekmo Zinsus (0/10), Ziblet Goons (0/10), Rotgot Megakus (0/5) (potrzebne itemy powinny wypaść z potworków - co może oznaczać, że po zabiciu podanych ilości trzeba nam będzie ubijać je do "wypaścia"^^) - albo kończymy już.. 256,8k expa oraz Rękawiczki Tunii Frupotius (wersja dla tancerza ostrzy, łowcy i wojownika - pancerz: 179, cios krytyczny +1%, wszystkie cechy +42, SA +42% - na 135 lvl)
albo pomagamy Jej dalej: Przynieś 5 x Gobliński proch - Zabij: Tekmo Zinsus (0/10), Ziblet Goons (0/10), Rotgot Megakus (0/5) - 1,8 mln expa, 50k złota, 100 PH oraz Kapelusz Tunii Frupotius (na 135 lvl dla maga, tropiciela i paladyna - pancerz:118, odporność: na truciznę +4% i na ogień +6%, absorbuje do 236 obrażeń fizycznych i magicznych, mana +68, sa +42%) lub dla tancerza ostrzy, łowcy i wojownika Rękawiczki Tunii Frupotius (takie same jak te powyżej, gdy skończymy questa szybciej)
4.Tygrys Tunii zgubił zaczarowaną obrożę (140 lvl) -
zabij: Duch pradawnego orka (0/10), Duch pradawnego szamana (0/10), Duch pradawnego wojownika (0/10), Pradawny ork szaman (0/10), Pradawny ork wojownik (0/10), Szkielet pradawnego orka (0/10), Pradawny ork łowca (0/10), Pradawny ork warlock (0/10), Pradawny mistrz miecza (0/10) - następnie ubij: Przeklęty zdrajca orków (0/1) - zanieś Tunii zaczarowaną obrożę tygrysa - 2,8 mln expa i Buty Tunii Frupotius (unikat na 140 lvl - pancerz +227, niszczenie 7 energii podczas ataku, życie +540, podczas ataku unik przeciwnika jest mnieszy o 14, SA 78%)
ps.1. buty można "zgubić" i za 150k dostać nowe - i to parokrotnie:)
zabij: Duch pradawnego orka (0/10), Duch pradawnego szamana (0/10), Duch pradawnego wojownika (0/10), Pradawny ork szaman (0/10), Pradawny ork wojownik (0/10), Szkielet pradawnego orka (0/10), Pradawny ork łowca (0/10), Pradawny ork warlock (0/10), Pradawny mistrz miecza (0/10) - następnie ubij: Przeklęty zdrajca orków (0/1) - zanieś Tunii zaczarowaną obrożę tygrysa - 2,8 mln expa i Buty Tunii Frupotius (unikat na 140 lvl - pancerz +227, niszczenie 7 energii podczas ataku, życie +540, podczas ataku unik przeciwnika jest mnieszy o 14, SA 78%)
ps.1. buty można "zgubić" i za 150k dostać nowe - i to parokrotnie:)
Las Tropicieli
1.Pokaż Nutrisowi, że jesteś godzien kupować w jego sklepie (15 lvl) –
trzy pomniejsze questy:
a) Zabij potwory z Zamku (mapka Stare Ruiny) – zabij: Cmentarny ghul (0/2), Nietoperz (0/5), Nieumarły* (0/7), Zjawa (0/7) - następnie: Tygrys (0/2), Niedźwiedź* (0/3) – wracamy do Nutrisa
b) teraz idź do Kapłanki z Torneg (Editis) i poproś ją o przyrządzenie mikstury (dostaniemy kwit) – potrzebuje: jeden trujący bluszcz, dwie sasanki i dwie echinacee – i wracamy do Kapłanki – i z miksturką do Nutrisa którą musimy wypić (zabiera 250 hp)
c) i 3 pytania – nagroda 5,5k expa, 2,5k złota, dostęp do sklepu oraz mała zbroja tropiciela (na 15 lvl - tylko dla tropiciela - pancerz +26, odporność na truciznę +15%, odporność na ogień +8%, absorbuje do 98 obrażeń fizycznych, absorbuje do 72 obrażeń magicznych, SA +4%)
trzy pomniejsze questy:
a) Zabij potwory z Zamku (mapka Stare Ruiny) – zabij: Cmentarny ghul (0/2), Nietoperz (0/5), Nieumarły* (0/7), Zjawa (0/7) - następnie: Tygrys (0/2), Niedźwiedź* (0/3) – wracamy do Nutrisa
b) teraz idź do Kapłanki z Torneg (Editis) i poproś ją o przyrządzenie mikstury (dostaniemy kwit) – potrzebuje: jeden trujący bluszcz, dwie sasanki i dwie echinacee – i wracamy do Kapłanki – i z miksturką do Nutrisa którą musimy wypić (zabiera 250 hp)
c) i 3 pytania – nagroda 5,5k expa, 2,5k złota, dostęp do sklepu oraz mała zbroja tropiciela (na 15 lvl - tylko dla tropiciela - pancerz +26, odporność na truciznę +15%, odporność na ogień +8%, absorbuje do 98 obrażeń fizycznych, absorbuje do 72 obrażeń magicznych, SA +4%)
2.Zdobądź dla Nutrisa skóry z bazyliszków (45 lvl) –
zdobądź 15 skór srebrnych i 10 skór magicznych bazyliszków oraz zabij: Srebrny bazyliszek (0/30), Magiczny bazyliszek (0/25), Purpurowy bazyliszek (0/5) – wracamy i dostajemy: 92,3k expa, 100k złota i 10 PH
zdobądź 15 skór srebrnych i 10 skór magicznych bazyliszków oraz zabij: Srebrny bazyliszek (0/30), Magiczny bazyliszek (0/25), Purpurowy bazyliszek (0/5) – wracamy i dostajemy: 92,3k expa, 100k złota i 10 PH
Mokradła
1.Przyprawy dla kucharki Helgi (12 lvl) - zleca Helga w piwnicy Zajazdu pod Zielonym Jednorożcem – "Kup mieszek soli od kupca Umbara z Torneg - Musiałbyś też przynieść krzak pieprzowy" – sól kosztuje 100 złota – krzak rośnie na Złowrogich Bagnach – teraz do Mira w Torneg by ususzył pieprz – i do Helgi – 1,5k expa i 1k złota
2.Lady Lena chce mieć papugę w złotej klatce (30 lvl) - (jest na p.2 w gospodzie pod Jednorożcem) - idziemy do Barnersa w Werbin – potrzebuje sztabki złota. Idziemy do Skarbca, w ratuszu w Karka-han gdzie wymienią nam 10 k na sztabkę złota (jeśli mamy sztabkę już wcześniej to będzie niedobra) – z sztabką wracamy do Barnersa i dostajemy klatkę – teraz Lady Lena – teraz Rybak Galis w Torneg (pobierze 20 złota) – teraz Eder [karczma gdzie siedzi Kapitan] – da papugę w zamian za szpadę [można kupić u Unila w Ithan] – wracamy do Lady Leny – 19,7k expa, 15k złota oraz Naszyjnik z dzwoneczkami [na 30 lvl – siła i zręczność po +19, sa +16%]
3.Dziewczynka z cmentarza (70 lvl) -
Quest wymaga ukończenia questa Posłaniec
Questa zaczynamy u karusi przed karczmą na mokradłach. Dajemy jej 20 złota i prowadzimy rozmowę, która zostaje przerwana przez krzyki w oknie. Dziewczynka przed odejściem wciska nam w rękę tajemniczą miksturę. Idziemy więc do karczmy dowiedzieć się o co chodzi. Rozmawiamy z ahonirem , następnie krótko konwersujemy z panem siedzącym obok, jednak koniec końców wracamy do ahonira. Od tego pana dowiadujemy się co nieco na temat łez nimfy, następnie idziemy do jona tajemniczego (ta sama lokacja). Ten dzięki naszemu sprytowi, przyznaje się do sprzedawania łez, i prosi abyśmy dostarczyli je kupcowi z okolic śnieżnej groty. No to szybki tp, albo z buta jak kto woli, i już jesteśmy pod grotą. Podchodzimy do drzewa 3.16, przyglądamy mu się i... trafiamy na tajemniczą polanę. Na miejscu rozmawiamy z Gazarusem, i blefujemy że jesteśmy jonem. Po paru dobrze dobranych zdaniach przepuszcza nas i możemy wejść do jaskini. Na miejscu spotykamy gineriona i wielebnego. (to pierwsze miejsce w którym dialog zaczyna się bez naszej woli - fajne ) Wielebny prosi nas abyśmy zdobyli łzy driady. Daje nam w tym celu pewien przedmiot który ma pomóc nam znaleźć takową istotę :
Lecimy teraz na przedmieścia ka-ha odszukać panią imieniem gared. Jest ona na kordach 89,9. Po rozmowie z nią dostajemy się do "głuszy dracco" ( mapka - img708.imageshack.us/img708/2697/drogadodriady.jpg ). Przechodzimy przez drzewa do Netharalena (6,39) i rozmawiamy z nim.
Następnie szukamy trilaka. Teraz znowu do profesora... I lecimy szukać driady która jest na kordach 90,42. Przy dialogu wybieramy drugą opcję a potem nie uciekamy, a rozmawiamy.
Driada daje nam swoje łzy a my wracamy do Netheralena. Ten przenosi nas z powrotem do przedmieść. W międzyczasie dostajemy 550k expa i 300 ph.
Quest wymaga ukończenia questa Posłaniec
Questa zaczynamy u karusi przed karczmą na mokradłach. Dajemy jej 20 złota i prowadzimy rozmowę, która zostaje przerwana przez krzyki w oknie. Dziewczynka przed odejściem wciska nam w rękę tajemniczą miksturę. Idziemy więc do karczmy dowiedzieć się o co chodzi. Rozmawiamy z ahonirem , następnie krótko konwersujemy z panem siedzącym obok, jednak koniec końców wracamy do ahonira. Od tego pana dowiadujemy się co nieco na temat łez nimfy, następnie idziemy do jona tajemniczego (ta sama lokacja). Ten dzięki naszemu sprytowi, przyznaje się do sprzedawania łez, i prosi abyśmy dostarczyli je kupcowi z okolic śnieżnej groty. No to szybki tp, albo z buta jak kto woli, i już jesteśmy pod grotą. Podchodzimy do drzewa 3.16, przyglądamy mu się i... trafiamy na tajemniczą polanę. Na miejscu rozmawiamy z Gazarusem, i blefujemy że jesteśmy jonem. Po paru dobrze dobranych zdaniach przepuszcza nas i możemy wejść do jaskini. Na miejscu spotykamy gineriona i wielebnego. (to pierwsze miejsce w którym dialog zaczyna się bez naszej woli - fajne ) Wielebny prosi nas abyśmy zdobyli łzy driady. Daje nam w tym celu pewien przedmiot który ma pomóc nam znaleźć takową istotę :
Lecimy teraz na przedmieścia ka-ha odszukać panią imieniem gared. Jest ona na kordach 89,9. Po rozmowie z nią dostajemy się do "głuszy dracco" ( mapka - img708.imageshack.us/img708/2697/drogadodriady.jpg ). Przechodzimy przez drzewa do Netharalena (6,39) i rozmawiamy z nim.
Następnie szukamy trilaka. Teraz znowu do profesora... I lecimy szukać driady która jest na kordach 90,42. Przy dialogu wybieramy drugą opcję a potem nie uciekamy, a rozmawiamy.
Driada daje nam swoje łzy a my wracamy do Netheralena. Ten przenosi nas z powrotem do przedmieść. W międzyczasie dostajemy 550k expa i 300 ph.
Niedźwiedzi Uskok
1.Pomóż druidowi Jasperowi (30 lvl)-
Quest zaczynamy u Druida Jaspera(59,5). Musimy przynieść szałwię, rumianek oraz muchomora. Następnym zadaniem będzie zaniesienie listu do druida Myszora z Werbin. Czekamy 2 min i otrzymujemy składnik z którym wracamy do Jaspera. Teraz udajemy się do Bransza (Mythar 32,13) dostajemy miksturkę i wracamy do naszego druida. Ostatnią rzecz otrzymamy od Derminiona z Targu Poszukiwaczy Przygód (Eder 47,41) i wracamy po nagrodę.
Nagroda: Złoto:50k Exp:50k PH:100 i cztery mikstury na odporność do wyboru. (Ogień, zimno, błyskawice i truciznę)
Quest zaczynamy u Druida Jaspera(59,5). Musimy przynieść szałwię, rumianek oraz muchomora. Następnym zadaniem będzie zaniesienie listu do druida Myszora z Werbin. Czekamy 2 min i otrzymujemy składnik z którym wracamy do Jaspera. Teraz udajemy się do Bransza (Mythar 32,13) dostajemy miksturkę i wracamy do naszego druida. Ostatnią rzecz otrzymamy od Derminiona z Targu Poszukiwaczy Przygód (Eder 47,41) i wracamy po nagrodę.
Nagroda: Złoto:50k Exp:50k PH:100 i cztery mikstury na odporność do wyboru. (Ogień, zimno, błyskawice i truciznę)
Nizina Wieśniaków
1.Wybaw mieszkańców Niziny Wieśniaków od węży (64 lvl) –
zabij węże dla Chlasta: Gniewosz plamisty (0/5), Zielona żmija zygzakowata (0/10), Niebieska żmija zygzakowata (0/5) –162,6k expa i Zielone buty podróżnika (na 64 lvl - pancerz +52, odporność na truciznę +10%, SA +40%)
zabij węże dla Chlasta: Gniewosz plamisty (0/5), Zielona żmija zygzakowata (0/10), Niebieska żmija zygzakowata (0/5) –162,6k expa i Zielone buty podróżnika (na 64 lvl - pancerz +52, odporność na truciznę +10%, SA +40%)
Orla Grań
1.Zabij niedźwiedzia wyjadającego pszczołom miód (10 lvl) –
za zabicie niedźwiedzia brunatnego dostaniemy 442 expa i jadelit (neutralny)
za zabicie niedźwiedzia brunatnego dostaniemy 442 expa i jadelit (neutralny)
2.Pomóż Cedricowi odnaleźć bliźniaczki księcia z Hironii (31 lvl) –
początek u Kuglarza - udajemy się do Cedrika (burmistrz Torneg) – potem Amra w Werbin – da nam perłę widzenia i szukamy żabek (kula nam dokładnie wskaże, gdzie szukać) - znajdujemy! jednak nasz pocałunek jest wadliwy i nie pomógł - wracamy do Amry, ale ona nam nie chce pomóc - idziemy do Cedrika - idź do Dena i dowiedz się co zrobić, aby pokonać upór kobiety (jest w Torneg) - pora nazbierać 5 fiołków, Lenka z Karka-han (ma tam swój domek) zrobi nam z nich bukiecik (płacimy 50/100 złota) – idziemy do Amry, od której za bukiet, dostajemy eliksir – teraz dolina Yss – zamieniamy żabki w figurki – wracamy do Cedrika – 43,3k expa i 5k złota i zielone rękawice (na 30 lvl – pancerz +24, siła krytyka magicznego +5%, przywraca 43 punktów życia podczas walki)
początek u Kuglarza - udajemy się do Cedrika (burmistrz Torneg) – potem Amra w Werbin – da nam perłę widzenia i szukamy żabek (kula nam dokładnie wskaże, gdzie szukać) - znajdujemy! jednak nasz pocałunek jest wadliwy i nie pomógł - wracamy do Amry, ale ona nam nie chce pomóc - idziemy do Cedrika - idź do Dena i dowiedz się co zrobić, aby pokonać upór kobiety (jest w Torneg) - pora nazbierać 5 fiołków, Lenka z Karka-han (ma tam swój domek) zrobi nam z nich bukiecik (płacimy 50/100 złota) – idziemy do Amry, od której za bukiet, dostajemy eliksir – teraz dolina Yss – zamieniamy żabki w figurki – wracamy do Cedrika – 43,3k expa i 5k złota i zielone rękawice (na 30 lvl – pancerz +24, siła krytyka magicznego +5%, przywraca 43 punktów życia podczas walki)
3.Wędrowny Kuglarz ma dla ciebie nietypowe zajęcie (92 lvl) -
początek w Orlej Grani - odszukaj pierwszą karteczkę ze wskazówką, słowa kluczowe: polana, strumyk, bandyci (Głuchy Las - na lewo od Madoka, w strumyku) - udaj się do Starych Ruin w poszukiwaniu wiadomości - odwiedzamy Grambera - odszukaj drugą karteczkę ze wskazówką, słowa kluczowe: ptasi postrach, ogródek - szukamy w Torneg co by to mogło straszyć ptaszki na kiju i w kapeluszu.. - udaj się do Gór Zrębowych w poszukiwaniu wiadomości (odwiedzamy postać w namiociku) - wyrusz na poszukiwanie bagnistego terenu, gdzie znajdziesz osobę o wodnistych oczach (Mokradła-karczma) - udaj się do Fortu Eder po następne wiadomości (Centinia w fortyfikacji) - odszukaj czwartą kartkę z podpowiedzią, słowa kluczowe: władza, układy (dom Erastera, burmistrza Eder - szukamy skrzyni a nie zagadujemy Burmistrza!) - dostaniemy kartkę z napisem Wioska Pszczelarzy (Hieronim) - znajdź piątą kartkę zawierającą wskazówkę, słowa kluczowe: rozwój, nauka (uniwerek płn, p2) - na stole leży kawałek materiału - leziemy tam gdzie wskazuje napis na piątej kartce (konkretniej do Cynamoni, domek przy prawej krawędzi) - znajdź szóstą kartkę, słowa kluczowe: ziemia,pustynia, kości (Dolina Pustynnych Kręgów, kości w piasku - podziel mapkę na cztery części, szukaj w górnej lewej) - szósta kartka wskaże, gdzie iść - a konkretniej Klimene obok domku stajennego - znajdź siódmą kartkę, słowa kluczowe: drewno, pojemnik (ta sama mapka, lewy górny róg) - czytamy kartkę i idziemy (skała obok Pani wód) - 650,5k expa i Szczęśliwy talizman kuglarza (unikat, 40% szans na wyleczenie 2200 obrażeń po walce - przyspiesza wracanie do siebie o 57%)
początek w Orlej Grani - odszukaj pierwszą karteczkę ze wskazówką, słowa kluczowe: polana, strumyk, bandyci (Głuchy Las - na lewo od Madoka, w strumyku) - udaj się do Starych Ruin w poszukiwaniu wiadomości - odwiedzamy Grambera - odszukaj drugą karteczkę ze wskazówką, słowa kluczowe: ptasi postrach, ogródek - szukamy w Torneg co by to mogło straszyć ptaszki na kiju i w kapeluszu.. - udaj się do Gór Zrębowych w poszukiwaniu wiadomości (odwiedzamy postać w namiociku) - wyrusz na poszukiwanie bagnistego terenu, gdzie znajdziesz osobę o wodnistych oczach (Mokradła-karczma) - udaj się do Fortu Eder po następne wiadomości (Centinia w fortyfikacji) - odszukaj czwartą kartkę z podpowiedzią, słowa kluczowe: władza, układy (dom Erastera, burmistrza Eder - szukamy skrzyni a nie zagadujemy Burmistrza!) - dostaniemy kartkę z napisem Wioska Pszczelarzy (Hieronim) - znajdź piątą kartkę zawierającą wskazówkę, słowa kluczowe: rozwój, nauka (uniwerek płn, p2) - na stole leży kawałek materiału - leziemy tam gdzie wskazuje napis na piątej kartce (konkretniej do Cynamoni, domek przy prawej krawędzi) - znajdź szóstą kartkę, słowa kluczowe: ziemia,pustynia, kości (Dolina Pustynnych Kręgów, kości w piasku - podziel mapkę na cztery części, szukaj w górnej lewej) - szósta kartka wskaże, gdzie iść - a konkretniej Klimene obok domku stajennego - znajdź siódmą kartkę, słowa kluczowe: drewno, pojemnik (ta sama mapka, lewy górny róg) - czytamy kartkę i idziemy (skała obok Pani wód) - 650,5k expa i Szczęśliwy talizman kuglarza (unikat, 40% szans na wyleczenie 2200 obrażeń po walce - przyspiesza wracanie do siebie o 57%)
Przełęcz Dwóch Koron
1.Zdobądź zaopatrzenie dla żołnierzy (10 lvl) –
Zdobądź 10 porcji racji żywnościowych. Możesz je kupić w mieście Ithan (w Domu Sióstr). Następnie przynieś 3 sztuki mięsa z jelenia - i kołczan strzał do łuków. Na Przedmieściach Karka-han znajdziesz handlarza o imieniu Aberyt. On sprzeda Ci strzały (za 700 złota) – z otrzymanym kwitem maszerujemy do Ithan do Kapitana straży - jest w Ratuszu – 884 expa i 10k złota
Zdobądź 10 porcji racji żywnościowych. Możesz je kupić w mieście Ithan (w Domu Sióstr). Następnie przynieś 3 sztuki mięsa z jelenia - i kołczan strzał do łuków. Na Przedmieściach Karka-han znajdziesz handlarza o imieniu Aberyt. On sprzeda Ci strzały (za 700 złota) – z otrzymanym kwitem maszerujemy do Ithan do Kapitana straży - jest w Ratuszu – 884 expa i 10k złota
Przełęcz Łotrzyków
1.Z Obozu Koczowników zaginęła mała dziewczynka (5 lvl) –
daje blondynka – poszukiwana znajduje się w Orlej Grani (w prawej części mapki) – dostaniemy 131 expa i Futro z kozy(zbroja bez wymaganego levela, pancerz +3)
daje blondynka – poszukiwana znajduje się w Orlej Grani (w prawej części mapki) – dostaniemy 131 expa i Futro z kozy(zbroja bez wymaganego levela, pancerz +3)
2.Zdobądź 3 sztuki mięsa dla Koczowniczki (7 lvl) –
3 sztuki z jelenia – dostaniemy 164 expa i kij (dwuręczny tylko dla wojownika - atak 29-36, na 3 lvl)
3 sztuki z jelenia – dostaniemy 164 expa i kij (dwuręczny tylko dla wojownika - atak 29-36, na 3 lvl)
3.Zabij Skorpiony nękające Obóz Koczowników (18 lvl) –
zabij 5 hebanowych skorpionów – są w tej samej lokacji w prawej części mapy – 4,7k expa i 4 kamienie szlachetne (oko ghula, peridot, sfin zielony, cytryn)
zabij 5 hebanowych skorpionów – są w tej samej lokacji w prawej części mapy – 4,7k expa i 4 kamienie szlachetne (oko ghula, peridot, sfin zielony, cytryn)
Stare Ruiny
1. Nagły atak kruków (7 lvl)
Zleceniodawca - Sermioth (3,27). Zabijamy dla niego pięć kruków.
Nagroda: 819 expa, 200 złota
Zleceniodawca - Sermioth (3,27). Zabijamy dla niego pięć kruków.
Nagroda: 819 expa, 200 złota
2. Obowiązki Grambera (7 lvl)
Quest rozpoczyna się automatycznie po zakończeniu poprzedniego. Idziemy do Grambera (30,10), a następnie na 20,11 by złowić rybę.
Nagroda: 819 expa
Quest rozpoczyna się automatycznie po zakończeniu poprzedniego. Idziemy do Grambera (30,10), a następnie na 20,11 by złowić rybę.
Nagroda: 819 expa
3. Czego boi się Senka? (7 lvl)
Quest rozpoczyna się automatycznie po zakończeniu poprzedniego. Idziemy do dziewczynki (23,25), a następnie zabijamy 5 dużych pająków i 5 pająków krzyżaków. Wracamy do dziewczynki i idziemy do Alrika w Torneg (62,19), za trzy prędze pająka zrobi nam rękawice. Wracamy do Grambera.
Nagroda: 819 expa, 300 złota
Quest rozpoczyna się automatycznie po zakończeniu poprzedniego. Idziemy do dziewczynki (23,25), a następnie zabijamy 5 dużych pająków i 5 pająków krzyżaków. Wracamy do dziewczynki i idziemy do Alrika w Torneg (62,19), za trzy prędze pająka zrobi nam rękawice. Wracamy do Grambera.
Nagroda: 819 expa, 300 złota
4.Pomóż córce Grambera (18 lvl) -
Zabij: Zjawa (0/10), Nieumarły*(0/15), Astratus (0/1) [wszystkie w podziemiach mapki] – 4,7k expa, 2k złota i bukiet kwiatów (neutralne)
Zabij: Zjawa (0/10), Nieumarły*(0/15), Astratus (0/1) [wszystkie w podziemiach mapki] – 4,7k expa, 2k złota i bukiet kwiatów (neutralne)
Uroczysko
1.Rumcajs potrzebuje pomocy (30 lvl) -
zdobądź pierwszą część naszyjnika - dostajemy wskazówkę ["Cypisek, syn mój, mówił kiedyś, że dzieci z sierocińca zbierają sobie kamulki i robią z nich ozdóbki" - ale ponieważ nie każdy z Was na 30 lvlu był w okolicach Tuzmer to nadmieniam, że chodzi o mapkę Port Tuzmer (sierociniec jest tam w lewym górnym rogu)] - dostajemy zlecenie od Marysi - przegoń Lisa Sadełko (Stare Sioło - prawy dolny róg) – zabije nas lisi łobuz.. - wracamy do Marysi - udaj się do Uzdrowiciela Toramidamusa w Tuzmer (prawy dolny róg mapki - przejście przez "Zajazd pod Różą Wiatrów" - zada nam małą zagadkę) - przynieś Toramidamusowi mięso ze skunksa (losowo wypada ze skunksa) i cebulę (np. Syntia z Torneg) – dostaniemy maść antylisową - zabij: Lis Sadełko (0/1) - wróć do Marysi i przekaż jej dobrą nowinę - wróć do Rumcajsa z pierwszą częścią klejnotu <=> Udaj się do Koszałka Opałka po drugą część rubinu (okolice Eder - Gościniec Bardów, polanka przy prawej krawędzi) - przynieś Koszałkowi Opałkowi pióro orła (górskiego - może się okazać, że jedno nie wystarczy..) - wróć do Rumcajsa z drugą częścią klejnotu <=> Udaj się do Podziomka po trzecią część rubinu („Zajazd pod Zielonym Jednorożcem” na Mokradłach - rozmowę "ułatwią" dwa mięsa z królika) – zdobądź "mięso z rusztu z warzywami" na zaspokojenie głodu krasnala („Tawerna pod Beczką Śledzi”, Barman Winskicz – wejście na lewo od aukcjonera w Tuzmer) – lepiej zakupić więcej niż się wracać – małe krasnale mają duże żołądki:) – z otrzymaną częścią rubinu wracamy do Rumcajsa - przynieś Rumcajsowi wino - tani pryt (można zakupić tam gdzie braliśmy cebulę) – a co do nagrody to: „Bez nerwów. Nie mogę dać Ci zapłaty za kota w worku. Poczekaj jakieś pół godziny” – 29,6k expa, 10k złota 5 PH i Gorzała Rumcajsa (heroik uleczajacy, chyba do picia:))
zdobądź pierwszą część naszyjnika - dostajemy wskazówkę ["Cypisek, syn mój, mówił kiedyś, że dzieci z sierocińca zbierają sobie kamulki i robią z nich ozdóbki" - ale ponieważ nie każdy z Was na 30 lvlu był w okolicach Tuzmer to nadmieniam, że chodzi o mapkę Port Tuzmer (sierociniec jest tam w lewym górnym rogu)] - dostajemy zlecenie od Marysi - przegoń Lisa Sadełko (Stare Sioło - prawy dolny róg) – zabije nas lisi łobuz.. - wracamy do Marysi - udaj się do Uzdrowiciela Toramidamusa w Tuzmer (prawy dolny róg mapki - przejście przez "Zajazd pod Różą Wiatrów" - zada nam małą zagadkę) - przynieś Toramidamusowi mięso ze skunksa (losowo wypada ze skunksa) i cebulę (np. Syntia z Torneg) – dostaniemy maść antylisową - zabij: Lis Sadełko (0/1) - wróć do Marysi i przekaż jej dobrą nowinę - wróć do Rumcajsa z pierwszą częścią klejnotu <=> Udaj się do Koszałka Opałka po drugą część rubinu (okolice Eder - Gościniec Bardów, polanka przy prawej krawędzi) - przynieś Koszałkowi Opałkowi pióro orła (górskiego - może się okazać, że jedno nie wystarczy..) - wróć do Rumcajsa z drugą częścią klejnotu <=> Udaj się do Podziomka po trzecią część rubinu („Zajazd pod Zielonym Jednorożcem” na Mokradłach - rozmowę "ułatwią" dwa mięsa z królika) – zdobądź "mięso z rusztu z warzywami" na zaspokojenie głodu krasnala („Tawerna pod Beczką Śledzi”, Barman Winskicz – wejście na lewo od aukcjonera w Tuzmer) – lepiej zakupić więcej niż się wracać – małe krasnale mają duże żołądki:) – z otrzymaną częścią rubinu wracamy do Rumcajsa - przynieś Rumcajsowi wino - tani pryt (można zakupić tam gdzie braliśmy cebulę) – a co do nagrody to: „Bez nerwów. Nie mogę dać Ci zapłaty za kota w worku. Poczekaj jakieś pół godziny” – 29,6k expa, 10k złota 5 PH i Gorzała Rumcajsa (heroik uleczajacy, chyba do picia:))
Wioska Pszczelarzy
1.Przynieś żonie Jofusa mięso na obiad (6 lvl) –
(Nirmina, jest w domu Jofusa) z królika – potem z jelenia – dostaniemy 322 expa, 100 złota i zupę cebulową(konsumpcyjne)
(Nirmina, jest w domu Jofusa) z królika – potem z jelenia – dostaniemy 322 expa, 100 złota i zupę cebulową(konsumpcyjne)
2.Oczyść drogę do Wioski Pszczelarzy (11 lvl) -
zleca Basia (Dom Zbigniewa) - zabij 4 niedźwiedzie brunatne z Niedźwiedziego Uskoku – 578 expa i 2 miody wielokwiatowe (leczą po 550 punktów życia)
zleca Basia (Dom Zbigniewa) - zabij 4 niedźwiedzie brunatne z Niedźwiedziego Uskoku – 578 expa i 2 miody wielokwiatowe (leczą po 550 punktów życia)
3.Dziewczynka Linka z Wioski Pszczelarzy potrzebuje futerka do zabawy (13 lvl) -
jest w domku Jofusa - należy przynieść futra: czarnego wilka i czarnego niedźwiedzia – dostaniemy 925 expa i peridot(neutralny)
jest w domku Jofusa - należy przynieść futra: czarnego wilka i czarnego niedźwiedzia – dostaniemy 925 expa i peridot(neutralny)
4.Zbigniew z Wioski Pszczelarzy chce zrobić konkurencję Hieronimowi. Pomóż mu przygotować leczniczy miód zleca Zbigniew (Zbigniew - Wioska Pszczelarzy (62,51) )(15 lvl) –
na początek 4 lulki – teraz 4 rumianki – 4 nagietki – 4 zielone jabłka (np. Syntia w Torneg) – 1 bańka mleka (np. Flat w karczmie w Werbin) – 1 mniejszy eliksir zdrowia (np. Makatara w Ithan) – dostaniemy 2,8k expa i miód własnej roboty (30 użyć - uleczanie po 75 punktów życia)
na początek 4 lulki – teraz 4 rumianki – 4 nagietki – 4 zielone jabłka (np. Syntia w Torneg) – 1 bańka mleka (np. Flat w karczmie w Werbin) – 1 mniejszy eliksir zdrowia (np. Makatara w Ithan) – dostaniemy 2,8k expa i miód własnej roboty (30 użyć - uleczanie po 75 punktów życia)
5.Złap dla Maurycego kilka motyli (15 lvl) –
dostaniemy kijek i siatkę – teraz do Basi (jest w domku Zbigniewa) zrobi nam łapaczkę za 2 skóry niedźwiedzia (można je zdobyć z misiów na mapce niżej) – teraz do Maurycego: "chociaż po 5 motylków żółtych oraz 5 niebieskich, a także jednego tęczowego. Minimum to dwie sztuki żółtego i niebieskiego koloru. Jeśli przyniesiesz mniej, nie będę zadowolony" - i na motyle – są one na różnych mapkach, z jednymi się da walczyć a inne da się właśnie złapać - dostaniemy ? expa, 10k złota i mrocznego motyla (talizman na 10 lvl - ulecza po walce) jeśli przyniesiemy mniej motylków 1,4k expa i 5k złota << po queście można dalej motylki łapać i sprzedawać u Maurycego
dostaniemy kijek i siatkę – teraz do Basi (jest w domku Zbigniewa) zrobi nam łapaczkę za 2 skóry niedźwiedzia (można je zdobyć z misiów na mapce niżej) – teraz do Maurycego: "chociaż po 5 motylków żółtych oraz 5 niebieskich, a także jednego tęczowego. Minimum to dwie sztuki żółtego i niebieskiego koloru. Jeśli przyniesiesz mniej, nie będę zadowolony" - i na motyle – są one na różnych mapkach, z jednymi się da walczyć a inne da się właśnie złapać - dostaniemy ? expa, 10k złota i mrocznego motyla (talizman na 10 lvl - ulecza po walce) jeśli przyniesiemy mniej motylków 1,4k expa i 5k złota << po queście można dalej motylki łapać i sprzedawać u Maurycego
6.Kłótnia pszczelarzy (25 lvl) –
pogadaj ze Zbigniewem potem udaj się do Hieronima i poproś go o przepis na jego miody lecznicze – ten nie da, idziemy do Zbigniewa – ten prosi o wrzucenie skunksa w ul – no to idziemy – stajemy (drzewo jest oznaczone - znajduje się nad domkiem, tym koło Zbigniewa) klikamy obejrzyj i schodzimy – klikamy Ul – wrzucamy skunksa i wracamy po drzewie do Zbigniewa – teraz szukamy pająka w piwnicy domku Jofusa – i wracamy nastraszyć córkę Hieronima, Maję – potem do Zbigniewa – teraz idziemy podpalić ul i wracamy do Zbigniewa – potem Hieronim i Zbigniew – teraz z przepisem do Hieronima – i do Zbigniewa – 11,8k expa, 2k złota i zakuty łeb (hełm na 25 lvl – pancerz +26, siła +17 = by hełm dostać należy powiedzieć prawdę kto podpalił ul - takie czasy^^)
pogadaj ze Zbigniewem potem udaj się do Hieronima i poproś go o przepis na jego miody lecznicze – ten nie da, idziemy do Zbigniewa – ten prosi o wrzucenie skunksa w ul – no to idziemy – stajemy (drzewo jest oznaczone - znajduje się nad domkiem, tym koło Zbigniewa) klikamy obejrzyj i schodzimy – klikamy Ul – wrzucamy skunksa i wracamy po drzewie do Zbigniewa – teraz szukamy pająka w piwnicy domku Jofusa – i wracamy nastraszyć córkę Hieronima, Maję – potem do Zbigniewa – teraz idziemy podpalić ul i wracamy do Zbigniewa – potem Hieronim i Zbigniew – teraz z przepisem do Hieronima – i do Zbigniewa – 11,8k expa, 2k złota i zakuty łeb (hełm na 25 lvl – pancerz +26, siła +17 = by hełm dostać należy powiedzieć prawdę kto podpalił ul - takie czasy^^)
7.Przejście do Wioski Gnolli (50 lvl) -zleca Jofus w swoim domku w Wiosce Pszczelarzy –
zabij: Tollok* (0/15) (Cienisty Bór) – Zdobądź tarczę tolloka do kolekcji Jofusa z Wioski Pszczelarzy – 82,4k expa, 2k złota i klucz do wioski Gnoli
zabij: Tollok* (0/15) (Cienisty Bór) – Zdobądź tarczę tolloka do kolekcji Jofusa z Wioski Pszczelarzy – 82,4k expa, 2k złota i klucz do wioski Gnoli
Zniszczone Opactwo
1.Pomóż Tatianie w uruchomieniu golema (28 lvl) -
jest w podziemiach Opactwa – teraz na Mokradła do Berta – zabijamy: Pies bojowy (0/1) Bandyta (0/1), Herszt Bandytów (0/1) w Dolinie Yss – Bert da nam zębatkę – wracamy do Czarodziejki – 16,3k expa i Złoty kij [laska dla maga na 30 lvl - obrażenia od ognia 398]
jest w podziemiach Opactwa – teraz na Mokradła do Berta – zabijamy: Pies bojowy (0/1) Bandyta (0/1), Herszt Bandytów (0/1) w Dolinie Yss – Bert da nam zębatkę – wracamy do Czarodziejki – 16,3k expa i Złoty kij [laska dla maga na 30 lvl - obrażenia od ognia 398]
2.Trupy w Zniszczonym Opactwie (69 lvl) –zleca blond trupek -
idziemy „Pod Posępny Czerep” w Eder (z otrzymanym dokumentem) – pytamy Koarsa (parter) i Starca – wracamy do ruin Opactwa – klikając na wrota dostaniemy kartkę – po tłumaczenie idziemy do Karka-han, do Maga – teraz do Ithan do najstarszego mieszkańca Niela – dostaniemy klucz do katakumb w Zniszczonym Opactwie – dochodzimy do ducha (nie prowokujemy walki) – da nam Fałszywego Jadelitowego kruka i teleportnie do karczmy w Eder – „Oddaj figurkę Starcowi i przekaż ją Kłamcy” – wręczamy Starcowi i przenosi nas do Więzienia Demona – rozmawiamy:
== wybierając "Mogę ci się jeszcze przydać" dostaniemy 199,7k expa, Zwój teleportacji do „Posępnego Czerepa” i Naszyjnik demona (na 69 lvl - odporność na truciznę +5%, odporność na ogień +3%, cios krytyczny +2%, wszystkie cechy +43, SA +25%)
== w drugim wypadku dostaniemy 299,7k expa, 100 PH, Zwój teleportacji do „Posępnego Czerepa” i Naszyjnik mnicha(na 69 lvl - cios krytyczny +2%, wszystkie cechy +43, SA +43%, życie +369)
idziemy „Pod Posępny Czerep” w Eder (z otrzymanym dokumentem) – pytamy Koarsa (parter) i Starca – wracamy do ruin Opactwa – klikając na wrota dostaniemy kartkę – po tłumaczenie idziemy do Karka-han, do Maga – teraz do Ithan do najstarszego mieszkańca Niela – dostaniemy klucz do katakumb w Zniszczonym Opactwie – dochodzimy do ducha (nie prowokujemy walki) – da nam Fałszywego Jadelitowego kruka i teleportnie do karczmy w Eder – „Oddaj figurkę Starcowi i przekaż ją Kłamcy” – wręczamy Starcowi i przenosi nas do Więzienia Demona – rozmawiamy:
== wybierając "Mogę ci się jeszcze przydać" dostaniemy 199,7k expa, Zwój teleportacji do „Posępnego Czerepa” i Naszyjnik demona (na 69 lvl - odporność na truciznę +5%, odporność na ogień +3%, cios krytyczny +2%, wszystkie cechy +43, SA +25%)
== w drugim wypadku dostaniemy 299,7k expa, 100 PH, Zwój teleportacji do „Posępnego Czerepa” i Naszyjnik mnicha(na 69 lvl - cios krytyczny +2%, wszystkie cechy +43, SA +43%, życie +369)
Dolina Yss
1.Wonszowa Jaskinia (20 lvl) - Fakir Rajwesh (15,53)-
Prosi nas o pomoc w urządzeniu jaskini medytacji. Naszym pierwszym zadaniem jest zakup 5 poduszek u Tafii z Werbin. Werbin -> Dom Jalena i Tafii p.1 (9,7) Kolejnym zadaniem jest sprawdzenie 5 lampionów. Zestaw jaki dostajemy jest losowy, więc trzeba uważnie przeczytać, które mamy sprawdzić. Po sprawdzeniu wszystkich wracamy do Fakira. Poleca nam udać się do Biblioteki (75,36) w Karka-han i przeczytać książkę o nazwie ,,Krąg Medytacji” . Znajduje się ona w sekcji: Medytacja i samodoskonalenie na kordach 19,9. Następnie wracamy do zleceniodawcy, u którego musimy zdać test teorii medytacji.
Naszym ostatnim zadaniem jest przejście próby kontroli nad naszym ciałem. Musimy przejść przez ognisko w Ithan (88,84) . Bardzo ważne: zanim przejdziemy przez ogień musimy wybrać opcję dialogową mówiącą o tym, że próbujemy się w pełni skoncentrować. Jeśli spróbujemy przejść szybciej to ognisko nas zabije. Kiedy już nam się uda wracamy do Fakira pochwalić się naszym osiągnięciem i kończymy Quest.
Otrzymano 15.7k punktów doświadczenia
Otrzymano 100 punktów honoru
Prosi nas o pomoc w urządzeniu jaskini medytacji. Naszym pierwszym zadaniem jest zakup 5 poduszek u Tafii z Werbin. Werbin -> Dom Jalena i Tafii p.1 (9,7) Kolejnym zadaniem jest sprawdzenie 5 lampionów. Zestaw jaki dostajemy jest losowy, więc trzeba uważnie przeczytać, które mamy sprawdzić. Po sprawdzeniu wszystkich wracamy do Fakira. Poleca nam udać się do Biblioteki (75,36) w Karka-han i przeczytać książkę o nazwie ,,Krąg Medytacji” . Znajduje się ona w sekcji: Medytacja i samodoskonalenie na kordach 19,9. Następnie wracamy do zleceniodawcy, u którego musimy zdać test teorii medytacji.
Naszym ostatnim zadaniem jest przejście próby kontroli nad naszym ciałem. Musimy przejść przez ognisko w Ithan (88,84) . Bardzo ważne: zanim przejdziemy przez ogień musimy wybrać opcję dialogową mówiącą o tym, że próbujemy się w pełni skoncentrować. Jeśli spróbujemy przejść szybciej to ognisko nas zabije. Kiedy już nam się uda wracamy do Fakira pochwalić się naszym osiągnięciem i kończymy Quest.
Otrzymano 15.7k punktów doświadczenia
Otrzymano 100 punktów honoru
2.Medytacja z Wonszem Żecznym (20 lvl) - Wonsz Żeczny w Jaskini Medytacji Tududu (48,54)-
Wonsz prosi nas o przyniesienie mu przekąski, są to oczy żaby. Możemy je wylotać z żab znajdujących się w Dolinie Yss lub kupić na aukcji. Naszym następnym zadaniem jest przynieść Wonszowi wodę ze studni z Ithan (39,58). Dostajemy wiaderko, nabieramy wody poprzez trzecią opcję dialogową i wracamy. Aby stworzyć lepszy klimat do medytacji Wonsz wysyła nas po świeczki, które da nam Umbar z Tornreg (42,55). Po powrocie, Wonsz proponuje wspólną gimnastykę, naszym zadaniem jest okrążyć jaskinię.
Musisz wykonać jedno poprawne okrążenie w jaskini. Przepłyń najpierw przez wodę, potem idź w górę jaskini, zejdź zboczem i wróć do Wonsza Żecznego.
Przechodzimy przez jeziorko w jaskini, wchodzimy na skałę, idziemy kawałek w prawo i schodzimy za pomocą Stromego zejścia na kordach 43,38. Naszym kolejnym zadaniem jest powtarzanie za Wonszem, wybieramy kolejno: odp. 2, odp. 3, odp. 1. Teraz istotną kwestią jest to, że nie może na nas działać żadne błogosławieństwo. Więc jeśli mamy rzucone błogo, należy je zdjąć. W przypadku, jeśli działa na nas czar niezdejmowalny możemy go usunąć u Salema (Biuro Margonem 44,10). Kiedy Wonsz pyta ile chcemy medytować, odpowiadamy dostając exp i zostaje na nas rzucone błogosławieństwo. Długość błogosławieństwa zależy od tego, którą opcję wybierzemy:
• Poproszę o najkrótszą sesję.
Nagroda:
9.7k punktów doświadczenia
oraz
Uni błogosławieństwo: Meditum Wonszus I stopnia
(działa 30min)
• Tak, żeby było w sam raz.
Nagroda:
10.3k punktów doświadczenia
oraz
Uni błogosławieństwo: Meditum Wonszus II stopnia
(działa 60min)
• Ile tylko się da!
Nagroda:
9.4k punktów doświadczenia
oraz
Uni błogosławieństwo: Meditum Wonszus III stopnia
(działa 90min)
Błogosławieństwo można otrzymać także następnego dnia, pojawia się taki sam dialog, który umożliwia wybór tego jak długo chcemy medytować.
Wonsz prosi nas o przyniesienie mu przekąski, są to oczy żaby. Możemy je wylotać z żab znajdujących się w Dolinie Yss lub kupić na aukcji. Naszym następnym zadaniem jest przynieść Wonszowi wodę ze studni z Ithan (39,58). Dostajemy wiaderko, nabieramy wody poprzez trzecią opcję dialogową i wracamy. Aby stworzyć lepszy klimat do medytacji Wonsz wysyła nas po świeczki, które da nam Umbar z Tornreg (42,55). Po powrocie, Wonsz proponuje wspólną gimnastykę, naszym zadaniem jest okrążyć jaskinię.
Musisz wykonać jedno poprawne okrążenie w jaskini. Przepłyń najpierw przez wodę, potem idź w górę jaskini, zejdź zboczem i wróć do Wonsza Żecznego.
Przechodzimy przez jeziorko w jaskini, wchodzimy na skałę, idziemy kawałek w prawo i schodzimy za pomocą Stromego zejścia na kordach 43,38. Naszym kolejnym zadaniem jest powtarzanie za Wonszem, wybieramy kolejno: odp. 2, odp. 3, odp. 1. Teraz istotną kwestią jest to, że nie może na nas działać żadne błogosławieństwo. Więc jeśli mamy rzucone błogo, należy je zdjąć. W przypadku, jeśli działa na nas czar niezdejmowalny możemy go usunąć u Salema (Biuro Margonem 44,10). Kiedy Wonsz pyta ile chcemy medytować, odpowiadamy dostając exp i zostaje na nas rzucone błogosławieństwo. Długość błogosławieństwa zależy od tego, którą opcję wybierzemy:
• Poproszę o najkrótszą sesję.
Nagroda:
9.7k punktów doświadczenia
oraz
Uni błogosławieństwo: Meditum Wonszus I stopnia
(działa 30min)
• Tak, żeby było w sam raz.
Nagroda:
10.3k punktów doświadczenia
oraz
Uni błogosławieństwo: Meditum Wonszus II stopnia
(działa 60min)
• Ile tylko się da!
Nagroda:
9.4k punktów doświadczenia
oraz
Uni błogosławieństwo: Meditum Wonszus III stopnia
(działa 90min)
Błogosławieństwo można otrzymać także następnego dnia, pojawia się taki sam dialog, który umożliwia wybór tego jak długo chcemy medytować.
Nekropolia Karka-han
1. Pomóż zmarłym odnaleźć spokój (13 lvl) -
Zadanie zaczynamy u Kapłanki Seleny w Nekropolii Karka-han (7,33) i po krótkiej rozmowie z nią udajemy się do Grabarza Adama (jest w tej samej lokacji, 37,19). Udziela nam on kolejnego zadania ("Odkryj tajemnice gargulców ", opis znajdziecie poniżej). Celem opisywanego zadania jest zabicie dziesięciu Trupówek Pospolitych, piętnastu Gacówek rogatych, oraz trzech Dużych larw, które znajdują się w Grobowcu Rodziny Tywelta oraz Krypcie Rodu Heregata. Po zabiciu mobów, wracamy do Kapłanki po nagrodę, którą jest: 1,900 punktów doświadczenia.
Zadanie zaczynamy u Kapłanki Seleny w Nekropolii Karka-han (7,33) i po krótkiej rozmowie z nią udajemy się do Grabarza Adama (jest w tej samej lokacji, 37,19). Udziela nam on kolejnego zadania ("Odkryj tajemnice gargulców ", opis znajdziecie poniżej). Celem opisywanego zadania jest zabicie dziesięciu Trupówek Pospolitych, piętnastu Gacówek rogatych, oraz trzech Dużych larw, które znajdują się w Grobowcu Rodziny Tywelta oraz Krypcie Rodu Heregata. Po zabiciu mobów, wracamy do Kapłanki po nagrodę, którą jest: 1,900 punktów doświadczenia.
2. Odkryj tajemnice gargulców (13 lvl) -
Zadanie zaczynamy w trakcie trwania poprzedniego zadania ("Pomóż zmarłym odnaleźć spokój", opis wyżej), po rozmowie z Grabarzem Adamem idziemy do Krypty Rodu Hegregata p.1. Schodzimy na sam dół Krypty i klikamy na obłok leżący po wschodniej stronie, rozmawiamy z gargulcem, wracamy tak samo jak weszliśmy, idziemy na górę, znów klikamy na obłok po wschodniej stronie, rozmawiamy z gargulcem, tracimy pięć monet. Teraz kolej na północno-zachodnią część krypty, gdzie czeka nas prosta zagadka i idziemy do południowo-zachodniej części, gdzie musimy poczekać chwilkę na decyzję gargulca. Po odczekaniu udajemy się do grabarza. Rzuca on na nas błogosławieństwo i każe iść na najniższy poziom krypty (Krypta Rodu Hegregata p.2 – prawe skrzydło). Naszym zadaniem jest znalezienie i otworzenie skrzyni, po otworzeniu jej kończymy zadanie oraz otrzymujemy: 4,600 punktów doświadczenia i zależnie od profesji:
- Sejmitar nieumarłego (miecz jednoręczny na 19 poziom, wymagana profesja: wojownik, paladyn, tancerz ostrzy)
- Długi Łuk (łuk na 15 poziom, wymagana profesja: tropiciel, łowca)
- <jakaś różdżka> (wymagana profesja: mag)
Zadanie zaczynamy w trakcie trwania poprzedniego zadania ("Pomóż zmarłym odnaleźć spokój", opis wyżej), po rozmowie z Grabarzem Adamem idziemy do Krypty Rodu Hegregata p.1. Schodzimy na sam dół Krypty i klikamy na obłok leżący po wschodniej stronie, rozmawiamy z gargulcem, wracamy tak samo jak weszliśmy, idziemy na górę, znów klikamy na obłok po wschodniej stronie, rozmawiamy z gargulcem, tracimy pięć monet. Teraz kolej na północno-zachodnią część krypty, gdzie czeka nas prosta zagadka i idziemy do południowo-zachodniej części, gdzie musimy poczekać chwilkę na decyzję gargulca. Po odczekaniu udajemy się do grabarza. Rzuca on na nas błogosławieństwo i każe iść na najniższy poziom krypty (Krypta Rodu Hegregata p.2 – prawe skrzydło). Naszym zadaniem jest znalezienie i otworzenie skrzyni, po otworzeniu jej kończymy zadanie oraz otrzymujemy: 4,600 punktów doświadczenia i zależnie od profesji:
- Sejmitar nieumarłego (miecz jednoręczny na 19 poziom, wymagana profesja: wojownik, paladyn, tancerz ostrzy)
- Długi Łuk (łuk na 15 poziom, wymagana profesja: tropiciel, łowca)
- <jakaś różdżka> (wymagana profesja: mag)
3. Pomóż więźniowi krypty na cmentarzu Karka-han (15 lvl) -
Zadanie zaczynamy w lokacji Grobowiec Rodziny Tywelta p.2 u więźnia krypty (33,56). Po rozmowie z nim udajemy się do grabarza Adama, który jest w Nekropolii. Dostajemy od niego szpadel i idziemy wykopać sadzonkę szałwii, która znajduje się również w Nekropolii (1,50). Z roslinką i szpadlem wracamy do grabarza. Teraz musimy zebrać Lilak pospolity, którego na cmentarzu jest pełny, kiedy już go mamy wracamy do Adama, który znów nas gdzieś wysyła, tym razem do Kaliposa (Karka-han 88,30) po suszone liście werbeny, których on nie będzie miał, więc idziemy do Vinkora (Karka-han 73,16 -> Gildia Kupców 12,14) rozmawiamy z nim (nie zapomnijcie się targować!) i po zakupie suszonych liści wracamy do więźnia, gadamy z nim, podchodzimy do moździerza, który stoi na grobie obok, robimy wszystko według instrukcji, a kiedy skończymy wracamy do zleceniodawcy questa i otrzymujemy: 3.700 punktów doświadczenia, 350 złotych monet oraz 10 punktów honoru.
Zadanie zaczynamy w lokacji Grobowiec Rodziny Tywelta p.2 u więźnia krypty (33,56). Po rozmowie z nim udajemy się do grabarza Adama, który jest w Nekropolii. Dostajemy od niego szpadel i idziemy wykopać sadzonkę szałwii, która znajduje się również w Nekropolii (1,50). Z roslinką i szpadlem wracamy do grabarza. Teraz musimy zebrać Lilak pospolity, którego na cmentarzu jest pełny, kiedy już go mamy wracamy do Adama, który znów nas gdzieś wysyła, tym razem do Kaliposa (Karka-han 88,30) po suszone liście werbeny, których on nie będzie miał, więc idziemy do Vinkora (Karka-han 73,16 -> Gildia Kupców 12,14) rozmawiamy z nim (nie zapomnijcie się targować!) i po zakupie suszonych liści wracamy do więźnia, gadamy z nim, podchodzimy do moździerza, który stoi na grobie obok, robimy wszystko według instrukcji, a kiedy skończymy wracamy do zleceniodawcy questa i otrzymujemy: 3.700 punktów doświadczenia, 350 złotych monet oraz 10 punktów honoru.
Ograbar-dun
1. Poszukiwanie przejścia do sal Mirvenis-Adur (110 lvl) -
początek u starca Mirakli w Ograbar-dun – wyruszamy na poszukiwania przejścia do sal Mirvenis-Adur – znajduje się ono w Kuźni Worundriela (p.7, sala 3 – prawy górny róg) – jama jednak jest zasypana.. wracamy więc poprosić Merakliego o narzędzie, do rozkopania większej dziury w zasypanym korytarzu – da nam kilof – udaje nam się rozkopać jamę i trafiamy do lokacji, która wygląda jak czarna mapka – na tabliczce czytamy informację, że droga w lewo to korytarze a w prawo labirynt – obie drogi [po pokonaniu widm (elita 135 lvl) i zjaw (120 lvl)] doprowadzą nas do Ducha Najemnika (na niektórych polach są itemki!– da on nam run z którym wracamy do Mirakli’ego – czekamy, aż Merakli rozszyfruje runy (około 2 godzin) – 1 mln expa, 72 PH i Pierścień teleportacji [konsumpcyjny – można używać co 120 minut – 15 użyć – przenosi do Ograbar-dun (tuż przy zejściu do Ognistej Studni p.5)]
początek u starca Mirakli w Ograbar-dun – wyruszamy na poszukiwania przejścia do sal Mirvenis-Adur – znajduje się ono w Kuźni Worundriela (p.7, sala 3 – prawy górny róg) – jama jednak jest zasypana.. wracamy więc poprosić Merakliego o narzędzie, do rozkopania większej dziury w zasypanym korytarzu – da nam kilof – udaje nam się rozkopać jamę i trafiamy do lokacji, która wygląda jak czarna mapka – na tabliczce czytamy informację, że droga w lewo to korytarze a w prawo labirynt – obie drogi [po pokonaniu widm (elita 135 lvl) i zjaw (120 lvl)] doprowadzą nas do Ducha Najemnika (na niektórych polach są itemki!– da on nam run z którym wracamy do Mirakli’ego – czekamy, aż Merakli rozszyfruje runy (około 2 godzin) – 1 mln expa, 72 PH i Pierścień teleportacji [konsumpcyjny – można używać co 120 minut – 15 użyć – przenosi do Ograbar-dun (tuż przy zejściu do Ognistej Studni p.5)]
2. Kowal Jaki chce stworzyć niezwykłą tarczę (160 lvl) -
quest dla profesji: wojownik, paladyn - zdobądź stal minotaura (unikatową lub heroiczną - obie rodzaju neutralna wypadaja z Rogogłowych na Wyspie Ignotia - płynie się tam z Portu Tuzmer) - mając stal wyrusz w drogę do kowala Ziraka (Kopalnia Margorii) po zapiski Jakiego - porozmawiaj z Aberytem (Przedmieścia Karka-han) - udaj się do miejskiej biblioteki w Karka-han - zaczekaj (5-10 minut) na efekt poszukiwań bibliotekarki Nemery - zanieś księgę Jakiemu - przeszukaj grobowce alghuli (Płaskowyż Arpan=>Skalne Cmentarzysko) i znajdź trumnę z kośćmi demona (mogą być w różnych) - przynieś ich kilka Jakiemu - wróć do Ograbar-dun - zaczekaj, aż kowal skończy wykonywać tarczę (20 minut) - 946,4k expa i tarcza (dla wojownika i paladyna - na 160 lvl)
[jeśli stal była unikatowa >> Tarcza minotaura (unikat - pancerz:820, blok +160, cios krytyczny +1%, siła +84, życie +420, odporność na zimno +2%, SA +48%)
a jeśli heroiczna >> Mocna tarcza minotaura (heroik - pancerz:835, blok +160, cios krytyczny +1%, wszystkie cechy +88, życie +2121, odporność na zimno +3%, SA +88%)]
quest dla profesji: wojownik, paladyn - zdobądź stal minotaura (unikatową lub heroiczną - obie rodzaju neutralna wypadaja z Rogogłowych na Wyspie Ignotia - płynie się tam z Portu Tuzmer) - mając stal wyrusz w drogę do kowala Ziraka (Kopalnia Margorii) po zapiski Jakiego - porozmawiaj z Aberytem (Przedmieścia Karka-han) - udaj się do miejskiej biblioteki w Karka-han - zaczekaj (5-10 minut) na efekt poszukiwań bibliotekarki Nemery - zanieś księgę Jakiemu - przeszukaj grobowce alghuli (Płaskowyż Arpan=>Skalne Cmentarzysko) i znajdź trumnę z kośćmi demona (mogą być w różnych) - przynieś ich kilka Jakiemu - wróć do Ograbar-dun - zaczekaj, aż kowal skończy wykonywać tarczę (20 minut) - 946,4k expa i tarcza (dla wojownika i paladyna - na 160 lvl)
[jeśli stal była unikatowa >> Tarcza minotaura (unikat - pancerz:820, blok +160, cios krytyczny +1%, siła +84, życie +420, odporność na zimno +2%, SA +48%)
a jeśli heroiczna >> Mocna tarcza minotaura (heroik - pancerz:835, blok +160, cios krytyczny +1%, wszystkie cechy +88, życie +2121, odporność na zimno +3%, SA +88%)]
Orcza Wyżyna
1. Goblińskie kopalnie stoją na skraju upadku (141 lvl) -
zleca sekretarz Kluuri Metar stoi przed wejściem do Lokum Złych Goblinów - udaj się do kopalni Żółtego Kruszcu do zarządcy Rektosa Knara (Sucha Dolina) - spróbuj nakłonić Drasta do zmiany decyzji (w sprawie dynamitu) - przekaż goblinom, czego się dowiedziałeś - postaraj się wykraść klucze strażnikom (z Portu Tuzmer - niedaleko od wejścia z Tuzmer - należy "wykradać" po 20ej!) - wróć do zarządcy z kluczem - udaj się do zbrojowni i zdobądź dynamit (ostrożnie) - zanieś materiały wybuchowe goblinom - udaj się do goblińskiego sekretarza w Lokum po dalsze instrukcje - znajdź nowego odbiorcę goblińskich surowców - "szukaj w miastach, gdzie są wojskowi" - idziemy do burmistrza (..miasta w którym są wojskowi) - przekaż goblinom dobre wieści (wracamy do Lokum) - odszukaj kupca, który zainteresuje się goblińską ofertą - poinformuj sekretarza, że znalazłeś odpowiednią osobę (nic prostszego - szukamy osoby, która przybyła w okolice jednego z miast na wielbłądzie) - zaczekaj, aż gońcy wrócą z informacjami <lub - chcę nagrodę już teraz - wtedy również czekamy a nagroda jest taka sama> - 2,7m expa, 350k złota, 76 ph oraz Życiodajny gobliński napój (30 x 6k leczenia) i Gobliński napój (pełne leczenie - 65k)
PS. by zacząć tego questa należy ukończyć: Drastowi zabrakło prochu do armat na 139 lvl z Portu Tuzmer
zleca sekretarz Kluuri Metar stoi przed wejściem do Lokum Złych Goblinów - udaj się do kopalni Żółtego Kruszcu do zarządcy Rektosa Knara (Sucha Dolina) - spróbuj nakłonić Drasta do zmiany decyzji (w sprawie dynamitu) - przekaż goblinom, czego się dowiedziałeś - postaraj się wykraść klucze strażnikom (z Portu Tuzmer - niedaleko od wejścia z Tuzmer - należy "wykradać" po 20ej!) - wróć do zarządcy z kluczem - udaj się do zbrojowni i zdobądź dynamit (ostrożnie) - zanieś materiały wybuchowe goblinom - udaj się do goblińskiego sekretarza w Lokum po dalsze instrukcje - znajdź nowego odbiorcę goblińskich surowców - "szukaj w miastach, gdzie są wojskowi" - idziemy do burmistrza (..miasta w którym są wojskowi) - przekaż goblinom dobre wieści (wracamy do Lokum) - odszukaj kupca, który zainteresuje się goblińską ofertą - poinformuj sekretarza, że znalazłeś odpowiednią osobę (nic prostszego - szukamy osoby, która przybyła w okolice jednego z miast na wielbłądzie) - zaczekaj, aż gońcy wrócą z informacjami <lub - chcę nagrodę już teraz - wtedy również czekamy a nagroda jest taka sama> - 2,7m expa, 350k złota, 76 ph oraz Życiodajny gobliński napój (30 x 6k leczenia) i Gobliński napój (pełne leczenie - 65k)
PS. by zacząć tego questa należy ukończyć: Drastowi zabrakło prochu do armat na 139 lvl z Portu Tuzmer
Agia Triada
1.Pomóż mnichowi ogrodnikowi uzupełnić zapasy nasion (156 lvl) -
Quest możemy rozpocząć u Brata Ogrodnika (Klasztor Różanitów - wirydarz 31,25)
Udajemy się do lokacji Łany Zboża w której kierujemy się do Matzeni (57,14) i po rozmowie z nią dostajemy mieszek z nasionami. Kolejnym przystankiem jest Ithan , a dokładniej Roan. Rozmawiamy z nim i dostajemy fasolki. Kolejnym przystankiem są przedmieścia Karka-han. Właśnie tutaj udajemy się do górnika Szutgara (40.23) i rozpoczynamy z nim dialog. Górnik znika na około 5-10min, po jego powrocie ponownie z nim rozmawiamy. Mamy już komplecik, udajemy się z powrotem do mnicha. Zbieraliśmy nasionka z północy margonem, więc teraz udajemy się na południe. Pierwszym celem jest Port Tuzmer. W porcie udajemy się do pijanego Redda Labela (29.15), tracimy 500 szt. złota i dostajemy mieszek z nasionkami. Po rozmowie z nim powinniśmy się udać do kwiaciarki Orfelii (44.18 - ta sama lokacja). Mamy za zadanie zebrać 2 kwiatki, wiesiołek i barwinek. Kiedy już je zdobędziemy lecimy do Eder. Udajemy się do najemnika (54.19). Opowiada on o swoim znajomym, szemranym gostku. Szemranym gostkiem jest najemnik na koordach (27.75- również Eder). Wracamy do zakonu. Odnosimy to mnichowi, po oddaniu mu nasionek idzie on spać, ale przed tym mówi nam, że mamy wrócić za godzinkę, może dwie. Rozmawiamy z nim ponownie po około 5 minutach. Po zakończeniu dialogu przerzuca nas poza jaskinie, na dół mapki i naszym kolejnym celem jest alchemik Nitrus. Znajduje się on w swojej kamiennicy w Nithal. Alchemik przyrządza miksturę, musimy czekać kwadrans. Po otrzymaniu mikstury pędzimy do Mnicha Ksawerego (ta sama lokacja co Brat Ogrodnik) i wybieramy dialog " Prowadź do brata ogrodnika ". Podchodzimy do roślinki, oblewamy ją miksturą i tym sposobem kończymy questa.
- 3,8m expa, 250PH
Quest możemy rozpocząć u Brata Ogrodnika (Klasztor Różanitów - wirydarz 31,25)
Udajemy się do lokacji Łany Zboża w której kierujemy się do Matzeni (57,14) i po rozmowie z nią dostajemy mieszek z nasionami. Kolejnym przystankiem jest Ithan , a dokładniej Roan. Rozmawiamy z nim i dostajemy fasolki. Kolejnym przystankiem są przedmieścia Karka-han. Właśnie tutaj udajemy się do górnika Szutgara (40.23) i rozpoczynamy z nim dialog. Górnik znika na około 5-10min, po jego powrocie ponownie z nim rozmawiamy. Mamy już komplecik, udajemy się z powrotem do mnicha. Zbieraliśmy nasionka z północy margonem, więc teraz udajemy się na południe. Pierwszym celem jest Port Tuzmer. W porcie udajemy się do pijanego Redda Labela (29.15), tracimy 500 szt. złota i dostajemy mieszek z nasionkami. Po rozmowie z nim powinniśmy się udać do kwiaciarki Orfelii (44.18 - ta sama lokacja). Mamy za zadanie zebrać 2 kwiatki, wiesiołek i barwinek. Kiedy już je zdobędziemy lecimy do Eder. Udajemy się do najemnika (54.19). Opowiada on o swoim znajomym, szemranym gostku. Szemranym gostkiem jest najemnik na koordach (27.75- również Eder). Wracamy do zakonu. Odnosimy to mnichowi, po oddaniu mu nasionek idzie on spać, ale przed tym mówi nam, że mamy wrócić za godzinkę, może dwie. Rozmawiamy z nim ponownie po około 5 minutach. Po zakończeniu dialogu przerzuca nas poza jaskinie, na dół mapki i naszym kolejnym celem jest alchemik Nitrus. Znajduje się on w swojej kamiennicy w Nithal. Alchemik przyrządza miksturę, musimy czekać kwadrans. Po otrzymaniu mikstury pędzimy do Mnicha Ksawerego (ta sama lokacja co Brat Ogrodnik) i wybieramy dialog " Prowadź do brata ogrodnika ". Podchodzimy do roślinki, oblewamy ją miksturą i tym sposobem kończymy questa.
- 3,8m expa, 250PH
2.Rozwiąż problem ogrów zamieszkujących jaskinie pod Klasztorem Różanitów (157 lvl) -
Rozpoczynamy u Mnicha Walentengo w Kapitularzu (1,15). Idziemy się rozprawić z ogrami.
Udaj się do podziemi zamku i rozpraw się z grasującymi tam ogrami.
Zabij: Ogr Ćwiartownik (0/1)
Zabij: Ogr Łamacz Kości (0/1)
Zabij: Ogr Miażdżyciel Czaszek (0/1)
Zabij: Okryst Czarny Rytuał (0/1)
Zabij: Ogr Rozpruwacz Trzewi (0/1)
Zabij grupowo: Ogr Stalowy Pazur (0/1)
Wracamy do mnicha, ale to nie koniec zadania. Szukamy mnicha Karola(tunel pod skałą p.3). Potrzebuje dostaw drewna. Śmigamy do gospodarza Jana w podgrodziu. Musimy znowu wrócić do Karola, potem znowu do gospodarza. Eskortę załatwimy w ratuszu Nithal, Janek mówi u kogo. Potem wracamy do Janka. Zadowolenie ze swojej zaradności lecimy do Karola, ten wysyła nas Walentego i koniec zadania.
- 3,5m expa, Różana konfitura (mikstura pełnego leczenia - 200k hp)
Rozpoczynamy u Mnicha Walentengo w Kapitularzu (1,15). Idziemy się rozprawić z ogrami.
Udaj się do podziemi zamku i rozpraw się z grasującymi tam ogrami.
Zabij: Ogr Ćwiartownik (0/1)
Zabij: Ogr Łamacz Kości (0/1)
Zabij: Ogr Miażdżyciel Czaszek (0/1)
Zabij: Okryst Czarny Rytuał (0/1)
Zabij: Ogr Rozpruwacz Trzewi (0/1)
Zabij grupowo: Ogr Stalowy Pazur (0/1)
Wracamy do mnicha, ale to nie koniec zadania. Szukamy mnicha Karola(tunel pod skałą p.3). Potrzebuje dostaw drewna. Śmigamy do gospodarza Jana w podgrodziu. Musimy znowu wrócić do Karola, potem znowu do gospodarza. Eskortę załatwimy w ratuszu Nithal, Janek mówi u kogo. Potem wracamy do Janka. Zadowolenie ze swojej zaradności lecimy do Karola, ten wysyła nas Walentego i koniec zadania.
- 3,5m expa, Różana konfitura (mikstura pełnego leczenia - 200k hp)
Questa rozpoczynamy u Januarego. Po rozmowie z nim udajemy się do klazury w której znajdziemy brata Osdo, któremu odpowiadamy na zadawane przez niego pytania. Szukamy wolnego łoża, jest w pokoiku pod nami. W dialogu z łóżkiem znajdujemy zakładkę i teraz musimy odnaleźć książke z której wypadła. Udajemy się do Klasztor Różanitów - wieża pd.-wsch. p.2 i podchodzimy do Księgi Róży (UWAGA! Księga respi się po całej klazurze) Po rozpoczętej interakcji otrzymujemy Skrawek Papieru. Teraz musimy odnaleźć kogoś, z kim będziemy mogli zamienić słówko na temat tej księgi. Tą osobą jest mnich Yonne ( 2 pomieszczenia wyżej ). Musimy dowiedzieć się, dlaczego mnich tak bardzo zdenerwował się po poruszeniu tematu róży. Z powrotem udajemy się do mnicha Osdo. Teraz musimy czekać, aż mnisi pójdą spać. Czekamy około 5-10 minut. Rozmawiamy z księgą. Po chwili pojawiają się nam zawroty głowy, musimy dotrzeć do statuy w prawym górnym rogu pomieszczenia (polecam chodzić myszką). W tym momencie giniemy i musimy czekać, aż odzyskamy siły. Znajdujemy się na skałach za klasztorem. Teraz mamy 2 drogi do wyboru. Ja wybrałem ukryte wejście do klasztoru. Rozpracowywujemy zamek i jesteśmy w świątyni. Wracamy do Osdo. Musimy odnaleźć kogoś kto może się znać na halucynacjach. (szukanie jest całkiem fajne, pobawcie się) Gdy już mamy potrzebny nam przedmiot pędzimy do Osdo. Lecimy na poszukiwania alchemika. (znów poszukajcie sami) Pędzimy do kucharza. Schodzimy do piwniczki i szukamy słoika z czerwoną kapustą. Wracamy do Osdo. Ponownie przeglądamy księgę. Teraz czeka na was całkiem trudna zagadka, ale nie poddawajcie się i szukajcie we wszystkim podpowiedzi. Teraz czeka na nas kolejne zadanie, właśnie w tym momencie nie można podawać odpowiedzi więc musicie sobie poradzić. Po wykonaniu tego zadania jesteśmy koło Osdo, rozmawiamy z nim. Po rozmowie pędzimy do Januara który prosi nas abyśmy udali się do Mikaela, który to z kolei ma wykonać kilka kopii wiersza. Teraz chwilkę czekamy. Po około pięciu minutach otrzymujemy nasz egzemplarz. Po powrocie do Januara otrzymujemy naszą nagrodę.
- 4.9m expa, 100 PH, heroiczny pierścień
- 4.9m expa, 100 PH, heroiczny pierścień
4.Herbata dla opata (163 lvl) -
Quest możemy rozpocząć u Opata Miłobrata znajduje się on w Klasztorze Różanitów - cela opata.
Rozpoczynamy questa i mamy za zadanie przynieść mu kilka rodzai herbatki. Idziemy do herbaciarza z Tuzmer (20.49) i kupujemy każdy dostępny rodzaj. Wracamy do opata a ten wysyła nas do kucharza Masława (Klasztor Różanitów - refektarz 12,22).
Teraz kolejno musimy nosić herbaty dla Opata.
Pierwsza jest herbara czarna, w dialogu wybieramy 5 minut czekania.
Druga, czerwona herbatka potrzebuje 3 minut.
Trzecia, biała również potrzebuje 3 minuty.
Czwarta, ostatnia z herbat parzy się 3 minuty
Po dostarczeniu ostatniej herbaty lecimy do kucharza. Po rozmowie z nim wracamy do opata po kolejne zadanie. Opat zleca nam poszukiwanie stałego dostawcy herbaty do klasztoru. Doradza aby popytać mnichów czy nie wiedzą nic o takiej osobie. Pędzimy do lokacji Klasztor Różanitów - magazyn ksiąg i rozmawiamy z Bibliotekarzem. Teraz musimy samodzielnie odnaleźć księgę. Regał jest na koordynatach 13.4. Po powtórnej lekturze wracamy do opata. Dostajemy posążek z którym udajemy się do posągu bogini (Klasztor Różanitów - świątynia 26.8) i wybieramy ostatni dialog. Trafiamy do świątyni w Nithal. Teraz pędzimy do Nawigatora Mortimusa (Port Tuzmer - 62.53) i wybieramy dialog w którym zagadujemy nawigatora o żeglowaniu na wschód. Odsyła nas do kapitana Randala Roguta (jest on w swoim domu w Tuzmer). Wracamy do nawigatora. Pojawia się utrudnienie, przecież nie możemy płynąć nie wiedząc dokąd chcemy dopłynąć . Pędem biegniemy do kartografa Erkora (również ma swój dom w Tuzmer). Kartograf nie posiada takiej mapy więc musimy ją wykraść piratom. Z tego co mi wiadomo skrzynia respi się na każdej mapce w Ukrytej Grocie Morskich Diabłów i Korsarskiej Norze. Gdy już ją odnajdziemy lecimy do nawigatora. Kiedy Nawigator studiuje mapy schodzimy pod pokład, gadamy z kubkiem i czekamy. Po pewnym czasie (ok. 5min) ponownie klikamy na kubek i nas przenosi. Po dopłynięciu pod brzeg i rozmowie z pierwszym napotkanym tubylcem wyruszamy na poszukiwania Paii Meii. Jest on na północy mapki. UWAGA! Porozmawiajcie z Mati Erbikos, przed dialogiem z Paii powinniście znać japońskie zwroty grzecznościowe. Po rozmowie wracamy do opata. Opat podpowiada nam abyśmy porozmawiali z mnichami o przedmiotach, które mogą być skierowane na wymianę na herbaciane wyspy. Udajemy się do Szafarza Pigwonia (Klasztor Różanitów - strych p.2). Po rozmowie znika i pojawia się prawdopodobnie w dowolnym miejscu w klasztorze. Teraz udajemy się do kapitana, tym razem nie chce on już robić nic za darmo i mamy do wyboru dwie opcje:
1. Cóż mi zostało... Trudny wybór... Ach, wrócę do opata i mu powiem, że zażądałeś trzydziestu pięciu procent udziału w zyskach z handlu herbatą!
2. Trudno, skoro tak - zapłacę ci milion złotych monet, rzezimieszku!
PS. Przy wyborze drugiej opcji u Kapitana Randala Rotguta i chwilce wysiłku, związanego z bieganiem od Opata do Kapitana nie musimy płacić ani grosza (Opcja dla graczy którzy nie posiadają takich pieniędzy na zbyciu lub po prostu chcą zaoszczędzić). Obie opcje jednak są poprawne! (Informacja otrzymana od Hinicious)
Po wyborze sposobu płatności ponownie wybieramy się pod pokład napić się grogu. Na wyspach udajemy się do Paii, ten prosi nas abyśmy udali się do kucharza i poprosili o zaparzenie herbaty. (stoi kawałeczek w lewo). Po rozmowie z kucharzem czekamy 2 minutki. Paii Meii jest zadowolony, teraz musimy mu przynieść pawie pióro (można zdobyć z 2-go i 3-cio levelowych pawii na wyspie). Po podpisaniu umowy udajemy się do opata aby uczynił on to samo. Przydziela on nam jednego ze swoich ludzi aby to on w przyszłości nadzorował handel z japończykami. Ponownie udajemy się w odwiedziny na wyspę i kompletny dokument zanosimy Paii Meii, po rozmowie obdarza on nas dwoma unikatowymi przedmiotam. Umowa jest już zawarta więc nie pozostaje nam nic innego jak tylko wrócić do opata i tym samym zakończyć nasze zadanie.
- 5.2mm expa, 100PH, Otrzymano nowy przedmiot
Uwaga:
W wypadku gdy umowa zostaje skradziona musimy udać się do Herbaciarza Doriana w Tuzmer. Podczas dialogu do rozmowy wtrąca się stojący obok handlarz Jallos. Rozmawiamy z nim, po czym udajemy się do Kupca Mustafy (Znajduje się on w Starym Siole zaraz przy wejściu do Tuzmer) Kupiec mówi że nie ma on nic wspólnego z kradzieżą co nie jest jednak prawdą. Przeszukujemy Wielbłąda stojącego obok. (W tym momencie czeka nas mała logiczna gierka) Z odzyskaną umową wracamy do Opata.
Quest możemy rozpocząć u Opata Miłobrata znajduje się on w Klasztorze Różanitów - cela opata.
Rozpoczynamy questa i mamy za zadanie przynieść mu kilka rodzai herbatki. Idziemy do herbaciarza z Tuzmer (20.49) i kupujemy każdy dostępny rodzaj. Wracamy do opata a ten wysyła nas do kucharza Masława (Klasztor Różanitów - refektarz 12,22).
Teraz kolejno musimy nosić herbaty dla Opata.
Pierwsza jest herbara czarna, w dialogu wybieramy 5 minut czekania.
Druga, czerwona herbatka potrzebuje 3 minut.
Trzecia, biała również potrzebuje 3 minuty.
Czwarta, ostatnia z herbat parzy się 3 minuty
Po dostarczeniu ostatniej herbaty lecimy do kucharza. Po rozmowie z nim wracamy do opata po kolejne zadanie. Opat zleca nam poszukiwanie stałego dostawcy herbaty do klasztoru. Doradza aby popytać mnichów czy nie wiedzą nic o takiej osobie. Pędzimy do lokacji Klasztor Różanitów - magazyn ksiąg i rozmawiamy z Bibliotekarzem. Teraz musimy samodzielnie odnaleźć księgę. Regał jest na koordynatach 13.4. Po powtórnej lekturze wracamy do opata. Dostajemy posążek z którym udajemy się do posągu bogini (Klasztor Różanitów - świątynia 26.8) i wybieramy ostatni dialog. Trafiamy do świątyni w Nithal. Teraz pędzimy do Nawigatora Mortimusa (Port Tuzmer - 62.53) i wybieramy dialog w którym zagadujemy nawigatora o żeglowaniu na wschód. Odsyła nas do kapitana Randala Roguta (jest on w swoim domu w Tuzmer). Wracamy do nawigatora. Pojawia się utrudnienie, przecież nie możemy płynąć nie wiedząc dokąd chcemy dopłynąć . Pędem biegniemy do kartografa Erkora (również ma swój dom w Tuzmer). Kartograf nie posiada takiej mapy więc musimy ją wykraść piratom. Z tego co mi wiadomo skrzynia respi się na każdej mapce w Ukrytej Grocie Morskich Diabłów i Korsarskiej Norze. Gdy już ją odnajdziemy lecimy do nawigatora. Kiedy Nawigator studiuje mapy schodzimy pod pokład, gadamy z kubkiem i czekamy. Po pewnym czasie (ok. 5min) ponownie klikamy na kubek i nas przenosi. Po dopłynięciu pod brzeg i rozmowie z pierwszym napotkanym tubylcem wyruszamy na poszukiwania Paii Meii. Jest on na północy mapki. UWAGA! Porozmawiajcie z Mati Erbikos, przed dialogiem z Paii powinniście znać japońskie zwroty grzecznościowe. Po rozmowie wracamy do opata. Opat podpowiada nam abyśmy porozmawiali z mnichami o przedmiotach, które mogą być skierowane na wymianę na herbaciane wyspy. Udajemy się do Szafarza Pigwonia (Klasztor Różanitów - strych p.2). Po rozmowie znika i pojawia się prawdopodobnie w dowolnym miejscu w klasztorze. Teraz udajemy się do kapitana, tym razem nie chce on już robić nic za darmo i mamy do wyboru dwie opcje:
1. Cóż mi zostało... Trudny wybór... Ach, wrócę do opata i mu powiem, że zażądałeś trzydziestu pięciu procent udziału w zyskach z handlu herbatą!
2. Trudno, skoro tak - zapłacę ci milion złotych monet, rzezimieszku!
PS. Przy wyborze drugiej opcji u Kapitana Randala Rotguta i chwilce wysiłku, związanego z bieganiem od Opata do Kapitana nie musimy płacić ani grosza (Opcja dla graczy którzy nie posiadają takich pieniędzy na zbyciu lub po prostu chcą zaoszczędzić). Obie opcje jednak są poprawne! (Informacja otrzymana od Hinicious)
Po wyborze sposobu płatności ponownie wybieramy się pod pokład napić się grogu. Na wyspach udajemy się do Paii, ten prosi nas abyśmy udali się do kucharza i poprosili o zaparzenie herbaty. (stoi kawałeczek w lewo). Po rozmowie z kucharzem czekamy 2 minutki. Paii Meii jest zadowolony, teraz musimy mu przynieść pawie pióro (można zdobyć z 2-go i 3-cio levelowych pawii na wyspie). Po podpisaniu umowy udajemy się do opata aby uczynił on to samo. Przydziela on nam jednego ze swoich ludzi aby to on w przyszłości nadzorował handel z japończykami. Ponownie udajemy się w odwiedziny na wyspę i kompletny dokument zanosimy Paii Meii, po rozmowie obdarza on nas dwoma unikatowymi przedmiotam. Umowa jest już zawarta więc nie pozostaje nam nic innego jak tylko wrócić do opata i tym samym zakończyć nasze zadanie.
- 5.2mm expa, 100PH, Otrzymano nowy przedmiot
Uwaga:
W wypadku gdy umowa zostaje skradziona musimy udać się do Herbaciarza Doriana w Tuzmer. Podczas dialogu do rozmowy wtrąca się stojący obok handlarz Jallos. Rozmawiamy z nim, po czym udajemy się do Kupca Mustafy (Znajduje się on w Starym Siole zaraz przy wejściu do Tuzmer) Kupiec mówi że nie ma on nic wspólnego z kradzieżą co nie jest jednak prawdą. Przeszukujemy Wielbłąda stojącego obok. (W tym momencie czeka nas mała logiczna gierka) Z odzyskaną umową wracamy do Opata.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz